کد خبر: 259483
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۷:۴۵:۰۰
| |

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فرهنگ‌سازی در فضای‌ مجازی اهمیت بالایی دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز فناوری‌های ارتباطی یک تحول است و اگر دولت‌ها نسبت به فهم این پدیده و شتاب آن آشنایی و اشراف لازم را نداشته باشد و نتوانند متناسب با آن سازوکارهای لازم را فراهم بکنند، عقب می‌مانند.

فرهنگ‌سازی در فضای‌ مجازی اهمیت بالایی دارد
کد خبر: 259483
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست دولت سایه با اعضای اتحادیه کسب و کارهای مجازی، فناوری‌های نوین ارتباطی را یک فرصت مهم جهت تسهیل خدمات به مردم دانست و ابراز کرد: امروز فناوری‌های ارتباطی یک تحول است و اگر دولت‌ها نسبت به فهم این پدیده و شتاب آن آشنایی و اشراف لازم را نداشته باشد و نتوانند متناسب با آن سازوکارهای لازم را فراهم بکنند، عقب می‌مانند.

جلیلی خاطر نشان کرد: فناوری‌های ارتباطی برای بسیاری از امور یک فرصت است؛ ارزان شدن هزینه، بالا رفتن سرعت، نوآوری و تسهیل در ارائه خدمات از عوامل مهمی است که دولت ها به آن نیازمندند. امروز یکی از مزیت‌های نسبی ما در کشور نیروی جوان، تحصیلکرده و متخصص در این حوزه است و سرمایه‌گذاری روی آن میتواند موجب ابتکارات و نوآوری‌هایی شود که حتی مورد استقبال سایر کشور ها قرار گیرد.

جلیلی با اشاره به اهمیت موضوعات مرتبط با امنیت در این حوزه یادآور شد: جنگ بزرگ امروز در دنیا جنگ داده‌های اطلاعاتی است که دولت‌ها نمی‌توانند به این موضوع بی‌توجه باشند. اما رعایت این موضوع باید در چهارچوب قانون و بدور از اقدامات سلیقه ای باشد و همچنین از داده های اطلاعاتی باید طبق قانون صیانت شود.

وی با توضیح روند جلسات گذشته دولت سایه با سایر اصناف،گفت: هر صنفی باید کریدوری را تعریف بکند که اگر نیروی جدیدی خواست وارد این صنف بشود، تکلیفش مشخص و مسیر پیشرفت برای او روشن باشد. به عنوان نمونه بداند چه مجوز هایی باید اخذ شود و بازه زمانی آن چه مقدار خواهد بود؟ در واقع باید پیشنهاد های روشن هر صنف برای حذف مقررات غیرضروری مشخص باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سازوکارهای مبتنی بر کسب و کارهای مجازی را یک رابط آسان کننده معاملات خواند و ابراز کرد: این سازوکارها و نرم‌افزارهای بین خریدار و مشتری، امکان معامله‌ی آسان را فراهم می‌کند. خیلی از مردم ما هستند که امکانات و توانمندی هایی دارند اما نمی‌توانند آن را به یک فرصت شغلی تبدیل کنند.

جلیلی در پایان اضافه کرد: همه چیز نیازمند بخشنامه جدید نیست. فرهنگ سازی در این موضوع اهمیت بالاتری دارد. خود شما می‌توانید ابتکارات و پیشنهادهای خوبی داشته باشید و راه حل هایی ارائه کنید که بر مبنای آن بشود این موضوعات را در باور عمومی افکار جامعه بیشتر دنبال کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها