کد خبر: 258730
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

قاسم میرزایی‌نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

امر و نهی به وزرا باید تنها از کانال رئیس‌جمهور انجام شود/ دولت روحانی از وزرایش حمایت نمی‌کند/ الان زمان استعفا و قهر وزرا از دولت نیست/ وزرا تحمل بار سنگین فشارها را ندارند

یک نماینده مجلس تأکید کرد: اگر آقای روحانی هیات دولت را سامان‌دهی کند و تصمیم‌گیری‌ها و امرونهی‌ها از کانال رئیس‌جمهور مطرح شود، به نظر می‌رسد روند استعفای وزرا ادامه‌دار نباشد.

امر و نهی به وزرا باید تنها از کانال رئیس‌جمهور انجام شود/ دولت روحانی از وزرایش حمایت نمی‌کند/ الان زمان استعفا و قهر وزرا از دولت نیست/ وزرا تحمل بار سنگین فشارها را ندارند
کد خبر: 258730
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به استعفای وزرای راه و بهداشت، گفت: استعفاهای وزرا می‌تواند دو حالت داشته باشد. یک دلیل این است که وزیر مربوطه به‌جایی می‌رسد که دیگر کارایی ندارد. بنابراین نمی‌تواند کار را پیش ببرد و شرایط هم سخت است و آن وزیر مرد بحران نیست که بخواهد مشکلات را حل کند.

او ادامه داد: اما یک دلیل دیگر استعفاها این است که وزرا بگویند به خاطر اینکه از من رانت می‌خواستند و در اینجا باند مافیا بود و من اهل این موارد نیستم، استعفا می‌دهم. اما این حالت دوم غلط است و در این حالت آقای وزیری که 6 سال است کار می‌کرد اگر این مسائل بود باید فریاد می‌زد و جلوی آن می‌ایستاد. اگر هم توانسته جلوی این باند مافیا و رانت بایستد پس چرا کناره‌گیری می‌کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: اگر وزیری خسته شده این‌یک بحث دیگر است. اما اگر اشکالاتی در حوزه‌اش وجود دارد باید این مشکلات را رفع کند و اگر آنجا را خالی کند که اوضاع بسیار بدتر می‌شود.

میرزایی نیکو گفت: نکته دیگر اینکه دولت روحانی، دولتی است که از وزرا حمایت نمی‌کند و به همین دلیل وزرا می‌گویند چرا با این دولت ادامه دهیم و شاید تعدادی از وزرا فکر کنند که نمی‌توان با آقای روحانی کارکرد.

او اظهار کرد: در حال حاضر زمان جاخالی کردن، استعفا دادن از دولت و اینکه قهر کنیم و با تهدید کاری را جلو ببریم و مشکلی را حل کنیم، نیست. بخش عمده‌ای از جریان اصلاح‌طلب و نواندیش به دنبال تشکیل این دولت بوده است و این موارد به اهداف ضرر می‌زند. بنابراین باید تلاش کنیم تا روند استعفای وزرا ادامه‌دار نباشد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص نقش دخالت در امور وزرا در استعفای آن‌ها، ادامه داد: زمانی که چند ساختار در کشور داریم طبیعی است که این اختلاف‌ها و دخالت‌ها وجود داشته باشد. اما دولت باید تکلیف خود را مشخص و امرونهی به وزرا را از یک کانال انجام دهد. این‌گونه نباشد که یک‌بخشی از این امرونهی را دفتر رئیس‌جمهور، بخشی را مشاور و ... انجام دهند.

میرزایی نیکو گفت: ممکن است که در دولت هر فردی حرف‌های خودش را بزند؛ اما امرونهی، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی باید یکپارچه گرفته شود و تنها رئیس‌جمهور سکان‌دار آن باشد. شاید درجایی این مورد دچار ضعف باشد.

او تأکید کرد: اگر آقای روحانی هیات دولت را سامان‌دهی کند و تصمیم‌گیری‌ها و امرونهی‌ها از کانال رئیس‌جمهور مطرح شود، به نظر می‌رسد روند استعفای وزرا ادامه‌دار نباشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: شرایط سخت است و فشارها به حدی وارد می‌شود که وزرا تحمل این بار سنگین را ندارند. ظرفیت وزرا به نحوی است که نمی‌توانند از عهده دوران سخت بربیایند و فکر می‌کنند که چرا هم باید جواب خدا را بدهند هم مردم را؛ بنابراین استعفا می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها