کد خبر: 258436
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۶:۰۵:۰۰
| |

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی:

اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 قطعا کاندیدای مستقل دارند

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی گفت: محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری از کاندیداهای بالقوه 1400 خواهند بود. افراد دیگری هم در حاشیه مطرح می‌شوند که البته هنوز قطعی نیست و به مرور زمان پس از انتخابات مجلس به نظر می‌آید که به این جمع تعداد دیگری هم اضافه خواهند شد.

اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 قطعا کاندیدای مستقل دارند
کد خبر: 258436
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۶:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی در گفت‌وگویی با اشاره به احتمال کاندیدای مستقل از طرف اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تاکید کرد که اصلاح‌طلبان حتما در انتخابات 1400 کاندیدای مستقل خود را خواهند داشت.


*آقایان محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری را می‌توانیم بگوییم از این جمله افراد هستند که از کاندیداهای بالقوه 1400 خواهند بود. افراد دیگری هم در حاشیه مطرح می‌شوند که البته هنوز قطعی نیست و به مرور زمان پس از انتخابات مجلس به نظر می‌آید که به این جمع تعداد دیگری هم اضافه خواهند شد.


*این دو نفر از افراد پیش‌بینی شده هستند و ممکن است به طور کل کاندیدا نشوند یا در صورت کاندیدا شدن افراد دیگری هم به کاندیداها اضافه شوند که با توجه به تعداد کاندیداهایی که اضافه می‌شوند، ارزیابی‌ها صورت می‌گیرد. در حال حاضر نمی‌توان درباره انتخابات 1400 به طور دقیق سخن گفت، اما باید محور فعالیت اصلاح‌طلبان حول و حوش ارائه کاندیدای اصلاح‌طلب و همچنین یک گزینه در انتخابات باشد.

*در این میان بخش کوچکی به نام اصولگرایان اعتدالی که وزن آنها هم به وضوح روشن است که تا چه اندازه است در پشت آقای روحانی قرار گرفتند، اما اصلاح‌طلبان چه در سال 92 و چه در سال 96 کاندیدای خودشان را کنار گذاشته تا آقای روحانی پیروز شود. در عالم سیاست پشت پا زدن و رودست زدن به جریانی که عامل پیروزی یک فرد یا جریان سیاسی شده باشد، دیده می‌شود اما عنوان خوبی ندارد. برخی در ایام انتخابات برای گرفتن رأی اصلاح‌طلبان درخواست روشن و صریحی داشتند. حتی آقای شریعتمداری جهت مطرح کردن چنین درخواستی به یکی از جلسات شورای عالی اصلاح‌طلبان فرستاده شد. به یاد دارم در آن جلسه بنده هم بودم که آقای شریعتمداری به نمایندگی از آقای روحانی مطرح کردند من دستم را به سوی اصلاح‌طلبان دراز می‌کنم و امروز جز اصلاح‌طلبان هیچ حامی دیگری ندارم. بعید می‌دانم که آقای شریعتمداری سخن آقای روحانی را در آن زمان تحریف کرده باشند. آقای روحانی پس از پیروزی در انتخابات به سوی جریان رقیب اصلاح‌طلبان گردشی محسوس داشت که به صراحت می‌توان گفت مشاورین او از جمله آقای واعظی در این رویکرد قطعا نقش کلیدی داشته‌اند و او را ترغیب به چنین گردشی کرده و منجر به رخ دادن این اشتباه شدند.

*سازمان برنامه و بودجه دغدغه‌ای برای مردم دهک‌های پایین ندارد و به همین جهت بود که با قاضی‌زاده هاشمی به مخالفت برخاست. باید تاکید داشت که خدمات آقای حسن قاضی‌زاده هاشمی از خاطره مردم در جهت زدودن فقر در حوزه درمان فراموش نخواهد شد. حتما ضدیت مدیران سازمان برنامه و بودجه هم با فقرزدایی فراموش نخواهد شد.

*معتقدم اصلاحات چیزی نیست که بخواهیم آن را در دورانی محدود کنیم. اصلاحات عبارت است از اصلاح امور به نفع مردم؛ حال باید ببینیم که مطالبات مردم تا چه میزانی قابل برآورده کردن است و می‌توان در راستای آن حرکت کرد. بنابر این فکر می‌کنم به جای اینکه اصلاحات را پیچ و خم بدهیم و از آن مفاهیم سخت‌تری به جامعه تزریق کنیم باید در همین محدودیت‌هایی که وجود دارد اصلاحات را پیش ببریم.

*اگرچه من نیز موافقم که نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس می‌توانستند بیش از این پیگیر مطالبات مردم باشند، اما همزمان به محدودیت‌ها و ملاحظات واقف هستند و قطعا احتیاط به خرج می‌دهند. از این جهت باید دقت کافی داشته باشیم که خودمان به نارضایتی‌ها دامن نزنیم. چرا که هر اندازه از مردم بخواهیم به‌خاطر این نارضایتی‌ها از انتخابات فاصله بگیرند آنهایی برنده انتخابات خواهند شد که رأی حداقلی مردم را خواهند گرفت. لذا اصلاح‌طلبان همواره باید به مشارکت مردم تاکید کنند.

منبع: روزنامه آرمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها