کد خبر: 258427
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

هیات‌رییسه مجلس تدبیر کرد تا رفتار نمایندگان خوزستان با رییس‌جمهوری تکرار نشود/ برخورد نامناسب، شأن اجتماعی نمی‌آورد/ سازوکار نظارت بر نمایندگان مجلس در قانون مشخص است

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: برخورد نامناسب، شأن اجتماعی نمی‌آورد. مردم ایران اخلاق‌مدار و مودب هستند. طبیعتا کسی که بخواهد با سازوکار غیرمتعارف و نامأنوس و هنجارشکن مطالبش را پیگیری کند، از نگاه مردم مورد توجه و قضاوت مثبت قرار نمی‌گیرد.

هیات‌رییسه مجلس تدبیر کرد تا رفتار نمایندگان خوزستان با رییس‌جمهوری تکرار نشود/ برخورد نامناسب، شأن اجتماعی نمی‌آورد/ سازوکار نظارت بر نمایندگان مجلس در قانون مشخص است
کد خبر: 258427
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسنه بودن روابط و همکاری های مجلس و دولت اداره کشور را تسهیل می کند. اما این روزها تندروها در مجلس به هر روشی متوسل می شوند تا نقطه پایانی بر تداوم مناسبات نزدیک قوای مقننه و مجریه بگذارند. رئیس جمهور وقتی برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس رفت برخی اعضای همسو با جبهه پایداری به بهانه مسئله آب اقدام به حرکاتی غیرمتعارف کردند یا از درون کمیسیون های تخصصی اخباری به گوش می رسد که نمایندگان این طیف سیاسی به بهانه انتقاد هر نوع هتاکی و توهین به وزرا را روا می دانند و برخورد ناصحیحی با مسئولان اجرایی دارند، موضوعی که محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در توئیتی به آن اشاره کرد و نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز صحنه های مشابهی از بی‌احترامی به ظریف را برای رسانه ها تشریح کردند.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری درباره رفتار نامناسب برخی نمایندگان با مسئولان اجرایی در مجلس گفت: گاهی بعضی وزرا از نوع ادبیاتی که ممکن است یک نماینده مجلس استفاده کند، اظهار گلایه کردند. البته هر چند مصادیق این اتفاق زیاد نبود اما موارد به هیأت رئیسه مجلس منتقل شد.

وی افزود: آقای لاریجانی و اعضای هیأت رئیسه مجلس توصیه های لازم را برای رعایت شأن اعضای دولت به مأموران، کارمندان و نمایندگان مجلس داشتند تا هنگامی که مسئولان اجرایی در صحن علنی، کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس حضور پیدا می کنند، شئونات آنها رعایت شود.

وی با اشاره به رفتار نامناسب برخی نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور در هنگام تقدیم لایحه بودجه به مجلس ادامه داد: قرار شد هیأت رئیسه مجلس تمهیداتی اتخاذ کنند که دیگر شاهد این نوع اتفاقات نباشیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: آموزه های اسلامی زیربنای فکری و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است. در آموزه های اسلامی به کرامت ذاتی انسان ها خیلی توجه شده و مورد تأکید است. اخلاق در اسلام جایگاه خیلی مهمی دارد بنابراین وظیفه داریم ما در دولت شئونات نمایندگان را رعایت کنیم و نمایندگان نیز شئونات اعضای دولت را لحاظ کنند تا انشاءالله یک الگوی مناسبی از رفتار اسلامی را در حکومت داری اسلامی شاهد باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره این ذهنیت که برخی نمایندگان رفتارهای تندی با مسئولان دولت انجام می دهند تا در حوزه انتخابیه خود عکس یا فیلم ماجرا را نشان دهند و برای انتخابات مجلس دوباره اقبالی کسب کنند، گفت: قانون آیین نامه داخلی مجلس و قانون اساسی سازوکار پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه نمایندگان محترم را مشخص کرده است. خواهش ما این است که نمایندگان محترم مطالبات شان را از طریق سازوکار قانونی پیگیری کنند.

امیری تأکید کرد: برخورد نامناسب، شأن اجتماعی نمی آورد. مردم ایران اخلاقمدار و مودب هستند. طبیعتا کسی که بخواهد با سازوکار غیر متعارف و نامأنوس و هنجارشکن مطالبش را پیگیری کند، از نگاه مردم مورد توجه و قضاوت مثبت قرار نمی گیرد. لذا سازوکار نظارت بر نمایندگان مجلس در قانون مشخص است و نهادهای نظارتی و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان این نوع موارد را مدنظر قرار می دهد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها