کد خبر: 258411
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۰۹:۲۹:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از سرنوشت لوایح مرتبط با FATF گزارش می‌دهد:

پالرمو و CFT در برزخ

بررسی‌های شورای نگهبان، مجلس و مجمع درباره لوایح مربوط به FATF در حالی ادامه دارد که از مهلت 4 ماهه کارگروه ویژه اقدام مالی به ایران برای تکمیل اصلاحات و هماهنگی نظام مالی خود با استانداردهای جهانی، حدود یک ماه دیگر زمان باقی مانده است.

حجم ویدیو: 3.82M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02 دانلود ویدیو
کد خبر: 258411
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۰۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| الهه محمدی: اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی درحالی صبح روز شنبه برگزار شد که لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در این جلسه به تصویب رسید تا تکلیف دو لایحه از لوایح چهارگانه دولت برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF مشخص شده باشد.

به گزارش «اعتمادآنلاین» ، درحالی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی برای اجرا به دولت ابلاغ شد که پیش از این، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم هم در مجلس تصویب شده بود، اما هنوز تکلیف لایحه پالرمو و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم یا همان CFT معلوم نیست و در راهروهای شورای نگهبان، مجلس و مجمع در حال رفت و برگشت است. هرچند آن‌طور که از خبرها برمی‌آید لایحه پالرمو در جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود.

بررسی‌های شورای نگهبان، مجلس و مجمع درباره این لوایح در حالی ادامه دارد که از مهلت 4 ماهه کارگروه ویژه اقدام مالی به ایران برای تکمیل اصلاحات و هماهنگی نظام مالی خود با استانداردهای جهانی، حدود یک ماه دیگر زمان باقی مانده است.

عبدالرضا فرجی‌راد، مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی هم گفته بهتر است هر چه زودتر FATF و CFT به نتیجه برسد تا بتوانیم اجرایی شدن ساز و کار مالی را از اروپایی‌ها بخواهیم.

این همان سازوکاری است که بعد از خروج آمریکا از برجام تنها نقطه امید ایران برای ادامه دادن راه برجام است و تصویب لوایح مرتبط با FATF با تصمیم مسئولان نظام می‌تواند علاوه بر اینکه ما را از لیست سیاه این کارگروه خارج می‌کند، بهانه را هم از اروپایی‌ها برای اجرایی نکردن سازوکار مالی با ایران بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها