کد خبر: 258397
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۳:۴۶:۰۰
| |

محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

دلیل ایجاد نشدن توسعه متوازن در کشور، لابی‌ها است/ لابی‌ها برای تاثیر در بودجه 98 آغاز شده است/ چرا به سازمان‌هایی که مشخص نیست بودجه را چگونه خرج می‌کنند، بودجه می‌دهیم؟

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: در مجلس لابی‌ها و مشکلات باعث می‌شود که در جهت توسعه متوازن حرکت نکنیم. بنابراین یک دلیل عدم ایجاد توسعه متوازن در کشور لابی‌ها است.

دلیل ایجاد نشدن توسعه متوازن در کشور، لابی‌ها است/ لابی‌ها برای تاثیر در بودجه 98 آغاز شده است/ چرا به سازمان‌هایی که مشخص نیست بودجه را چگونه خرج می‌کنند، بودجه می‌دهیم؟
کد خبر: 258397
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی نماینده ملایر و نایب رئیس کمیسون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با تاکید بر لزوم توجه به توسعه متوازن در بودجه 98، از لابی‌های انجام شده در هنگام بررسی بودجه در مجلس انتقاد کرد و گفت: لابی‌ها موجب می‌شود که توسعه متوازن برهم بخورد. اگر ما می‌گوییم اولویت ما اشتغال و تولید است چرا به نهادهای فرهنگی و سازمان‌هایی که عملکرد و کارنامه شفافی ندارند و مشخص نیست بودجه را چگونه خرج می‌کنند، بودجه می‌دهیم؟

او ادامه داد: البته نمی‌گوییم که این نهادها بودجه را حیف و میل می‌کنند اما زمانیکه کارنامه‌ای ارائه نمی‌دهند برای من به عنوان یک نماینده مشخص نیست که این بودجه در کجا مصرف می‌شود. چرا این بودجه را حذف نمی‌کنیم؟ چرا دولت این بودجه را حذف نمی‌کند که گرفتاری آن بر گردن مجلس بیفتد.

او تاکید کرد: در مجلس لابی‌ها و مشکلات باعث می‌شود که در جهت توسعه متوازن حرکت نکنیم. بنابراین یک دلیل عدم ایجاد توسعه متوازن در کشور لابی‌ها است. با آغاز بررسی بودجه در مجلس لابی‌ها شروع شده است. نهادها به ما مراجعه می‌کنند که بودجه فلان حوزه تبلیغات 40 درصد کاهش یافته است و برای من نامه هم نوشته‌اند.

کاظمی در ادامه گفت: اگرچه مسایل بسیاری در بحث برنامه‌ریزی اداری کشور در توسعه متوازن تاثیرپذیر هستند اما بودجه در توسعه متوازن حرف اصلی را می‌زند. ما اولویت‌ها را شعار می‌دهیم اما در عمل به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم این توزان را در اداره کشور برقرار کنیم و اولویت‌ها را رعایت کنیم. هر سال شعار می‌دهیم که اولویت اشتغال یا تولید اساس کار است، اما در آخر سال اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. نباید تنها در شعار حرف از اشتغال به میان بیاوریم بلکه باید در عمل اعتبارات را به اشتغال بدهیم.

او ادامه داد: در بودجه تصویب می‌کنیم که بانک‌ها برای اشتغال روستایی مبالغی را اختصاص دهند و همراهی کنند. اما زمانیکه به اجرا می‌رسیم بانک‌ها همراهی لازم را نمی‌کنند و کارشکنی‌ها موجب می‌شود که در پایان سال نتوانیم هیچ بودجه‌ای را برای اشتغال اختصاص دهیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ناهماهنگی میان نهادهای مسئول موجب شده که توسعه متوازن سال‌های سال در حد شعار باقی بماند، تاکید کرد: با توجه به اینکه بودجه سال 98 انقباضی است نمی‌توان از آن توقع داشت که ما را به توسعه متوازن برساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها