کد خبر: 258150
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۸:۰۶:۰۰
| |

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی:

بودجه‌ریزی باید ساختاری باشد

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید مجلس بودجه سال آینده را انقباضی دانست و گفت: بودجه‌ریزی باید ساختاری و براساس عملکرد دستگاه‌ها انجام می‌شد؛ انتظار می‌رود این الزام در بررسی بودجه 98 لحاظ شود.

بودجه‌ریزی باید ساختاری باشد
کد خبر: 258150
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۸:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| طیبه سیاوشی نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه سال 98 انقباضی است، اگر مصارف و منابع را بررسی کنیم؛ به این نتیجه می رسیم که نمی توان آنچنان تناسبی بین آن ها ایجاد کرد؛ به دلیل اینکه منابع در سال آینده به دلیل مسائل اقتصادی و تداوم تحریم ها، محدودتر می شود.


این نماینده مجلس ادامه داد: اولویت مصارف اعم از بهداشتی، آموزشی و به ویژه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم در تنگناهای بیشتری قرار می گیرد. با توجه به این مسائل، انتظار این بود که ساختار بودجه و بودجه ریزی را تغییر می دادند؛ بودجه باید بر اساس عملکرد دستگاه ها تدوین می شد تا به این وسیله از اسراف و مصارف غیر ضروری و همچنین بروکراسی و فساد اداری که گاه در آن دستگاه ها صورت می گیرد، جلوگیری شود.


عضو فراکسیون امید مجلس گفت: رعایت نشدن الزامات و ضرورت های کنونی در بودجه نه فقط به مصالح و منافع مردم و معیشت آن ها صدمه می زند، بلکه هزینه هایی بسیاری را نیز به کشور به دنبال دارد.


سیاوشی با اشاره به اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی، افزود: از آنجا که در بودجه ما ساختاری عمل نکرده ایم و بودجه ریزی بر اساس فروش نفت انجام شده؛ بسیاری از مسائل و ضرورت ها را تاکنون در نظر نگرفته ایم؛ امیدواریم با توجه به تنگناهای و اقتضائات موجود در بررسی و تصویب بودجه سال آینده، این موضوع لحاظ شود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا؛ رییس جمهور لایحه بودجه سال 98 را که از حیث کل منابع بودجه بالغ بر 2/ 1703 هزار میلیارد تومان است روز چهارم دی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.


بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور از روز شنبه 27 بهمن ماه در مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.


بر اساس اعلام هیات رییسه، مجلس تا چهارشنبه 19 دی ماه جلسه علنی دارد . نمایندگان از یکشنبه 23 دی تا چهارشنبه 26 دی ماه به سرکشی حوزه های انتخابیه می روند و در این مدت کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه تشکیل جلسه خواهد داد.


همچنین مجلس از یکشنبه 30 دی تا چهارشنبه 17 بهمن به مدت سه هفته جلسه علنی دارد که در این مدت هم اعضای کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه 98 را در این کمیسیون ادامه می دهند.


پس از آن نمایندگان از یکشنبه 21 بهمن تا چهارشنبه 24 بهمن به مدت یک هفته برای سرکشی به حوزه های انتخابیه می روند و رسیدگی به لایحه بودجه سال آتی از 27 بهمن در مجلس آغاز می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها