کد خبر: 256549
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۱:۴۳:۰۰
| |

یونسی دستیار ویژه پیشین رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

جهان امروز، بیش از هر زمان نیازمند صلح و اعتدال است

دستیار ویژه پیشین رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی آغاز سال جدید میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع) را به ایرانیان مسیحی و مسیحیان جهان تبریک گفت و تاکید کرد: جهان امروز، بیش از هر زمان نیازمند صلح، آرامش، اعتدال، مدارا و عقلانیت است.

جهان امروز، بیش از هر زمان نیازمند صلح و اعتدال است
کد خبر: 256549
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۱:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «علی یونسی» امروز- سه شنبه- در پیام تبریک خود به مناسبت آغاز سال جدیدی میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع) تصریح کرد: میلاد مسعود حضرت عیسی بن مریم علیهما‌السلام و آغاز سال نو میلادی (2019) را به همه رهبران مذهبی کلیساهای سراسر کشور، اعضای شورای خلیفه‌گری و انجمن‌ها (ارامنه، آشوریان و کلدانیان)، فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان و تمام ایرانیان عزیز مسیحی، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.


وی در پیام خود اظهار داشت: حضرت عیسی مسیح (ع) پیام‌آور محبت، دوستی و مهربانی است. این پیامبر بزرگ خدا و همه پیامبران آسمانی از پیش‌داوری، خود‌شیفتگی، خرافه‌پرستی، جزم‌اندیشی، سخت‌گیری و تعصب، تحقیر و اهانت، تبعیض و نابرابری، خشونت و افراطی‌گری بدور بوده و همواره بشریت را به محبت، صلح، مدارا، عقلانیت و عدالت راهنمایی می‌کردند.


دستیار ویژه پیشین رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی دوری از جنگ و خشونت، اعتقاد به «کرامت انسانی» و رعایت عدالت میان همه انسانها از هر رنگ، زبان، نژاد، مذهب و دینی، آموزه اصلی حضرت عیسی (ع) و تمام انبیاء آسمانی دانست.


حجت الاسلام یونسی یادآور شد: جهان امروز، بیش از هر زمان نیازمند صلح، آرامش، اعتدال، مدارا و عقلانیت است. پیام اساسی همه ادیان آسمانی نیز یکتاپرستی، اخلاق، زندگی مسألمت‌آمیز، پذیرش دیگری، تفاهم، هم‌گرایی و همبستگی اجتماعی است. عقلانیت و تجربه انسانی نیز راه دستیابی به چنین جامعه‌ای را گفت‌و‌گوی پیروان ادیان، تکریم باورها و اندیشه‌های دیگر و دوری از تعصبات و تبعیضات ناروا می‌داند.


وی در پیام تبریک خود تصریح کرد: بسیار بجاست که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از چهل سال همدلی و همبستگی ایرانیان مسیحی و همه پیروان ادیان توحیدی در تمام دوران انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه، قدردانی کرده و یاد و خاطره شهداء، ایثارگران و جانبازان معظم آنان نیز، گرامی داشته شود.


حجت الاسلام یونسی در پیام تبریک خود از خدای مهربان، برای همه مسیحیان جهان، به خصوص هموطنان عزیز مسیحی، سالی سرشار از آرامش، شادمانی و موفقیت را آرزو کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی انسجام ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها