کد خبر: 254334
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بودجه دفاعی سال آینده به نسبت خود کم نشده است/ اگر میزان درآمدها افزایش یابد 20 هزار میلیارد به بودجه دفاعی اضافه می‌شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: بودجه دفاعی ما باید در شرایط کنونی تقویت شود و با توجه به تحریم هایی که داریم این کار انجام گرفته است. مجلس و دولت نسبت به تقویت بودجه دفاعی توجه داشتند و در این دولت و دو دوره مجلس بودجه دفاعی از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

بودجه دفاعی سال آینده به نسبت خود کم نشده است/  اگر میزان درآمدها افزایش یابد 20 هزار میلیارد به بودجه دفاعی اضافه می‌شود
کد خبر: 254334
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش نماینده اردکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به کاهش 50 درصدی بودجه دفاعی کشور، گفت: بودجه دفاعی به نسبت خود کم نشده است.

او ادامه داد: همیشه مجلس و دولت نسبت به تقویت بودجه دفاعی توجه داشتند و در این دولت و دو دوره مجلس بودجه دفاعی از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است. اگر بودجه دفاعی فعلی را با 8 سال پیش مقایسه کنیم شاهد افزایش قابل توجهی هستیم. باید مبنا این باشد. در زمانی تحولی شد و از صندوق توسعه ملی پول کلانی به بودجه دفاعی دادیم اما نباید حالا بگوییم بودجه دفاعی کم شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید به تنگناها و مضایق توجه کنیم. زمانیکه فرصت‌های شغلی از بین می‌رود و جوانان نمی‌توانند شغل مورد نیاز خود را متصدی شوند و علاوه بر این بسیاری از سرپرستان خانوار هم در حال حاضر شغلشان را از دست می‌دهند، باید مهمترین الویت دولت همانطور که رییس جمهور هم اشاره کرد حفظ معیشت و قدرت وضعیت اقتصادی مردم باشد و بعد از آن حمایت از تولید و اشتغال زایی.

تابش گفت: مسلم است که بودجه دفاعی ما باید در شرایط کنونی تقویت شود و با توجه به تحریم هایی که داریم این کار انجام گرفته است. در لایحه بودجه بعد از توصیه‌های رهبری یک کار خوبی انجام شد و بودجه را دوسطحی دیده‌ایم. یعنی یک رقم 1703 میلیارد کل بودجه را داریم و یک رقم 478 میلیارد بودجه عمومی که علاوه بر این 40 هزار میلیارد هم پیش بینی کردیم که اگر درآمدهای دولت از نفت و سایر منابع اضافه شد به دو قسمت تقسیم شود که نیمی از آن صرف تقویت بودجه دفاعی شود و 20 هزار میلیارد باقی مانده هم طبق جدول 21 میان دستگاه‌ها توزیع شود. بنابراین هیچ کوتاهی در امر تقویت بودجه دفاعی انجام نشده است.

او در خصوص نقاط جنجالی بودجه 98 گفت: 62 هزار میلیارد تومان برای بودجه‌های عمرانی گذاشته شده است، سال 98 سال انتخابات است و نمایندگان به دنبال این هستند که در حوزه‌های انتخابیه خود گرد و خاکی بر پا کنند و پروژه‌هایی که کلنگ زده شده و پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسد. یکی از نقاط اینجاست که نمایندگان سعی دارند بودجه عمرانی را هم محقق کنند و هم افزایش دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از موضوعات دیگر اینکه هر کمیسیونی مطالبات اقشاری مربوط به خود را پیگیری می‌کند، دانشگاهیان، فرهنگیان و بازنشستگان مطالباتی دارند که باید به جامع عمل دربیاید. قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و قیمت تضمینی از جمله نقاط مورد بحث خواهد بود. همچنین پروژه‌های تامین آب و محیط زیست از نقاطی است که ممکن است چالش برانگیز باشد.

تابش با تاکید بر لزوم دید ملی بر بودجه، گفت: دولت بودجه را به پروژه‌های زود بازده و شریان‌های حیاتی اختصاص داده است. امیدوارم نمایندگان هم توجه داشته باشند و با نگاه ملی پروژه‌های عمرانی را پیگیری کنند که محقق شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها