کد خبر: 253749
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۸:۰۲:۰۰
| |

محمداسماعیل کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دشمنان با این رزمایش فهمیدند که نباید تصمیم عجولانه‌ای درباره ایران بگیرند/ ترامپ به همه چیز با سود و زیان نگاه می‌کند/ ترامپ می‌خواهد با خروج نیروهای آمریکا از منطقه محبوبیت خود را بازگرداند

محمداسماعیل کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران گفت: برای اولین بار فرهاندهی، طراحی، مدیریت بدون مستشار و با اتکای به فرماندهان و نیروهای خود این رزمایش مرکب را (نیروی دریایی، زمینی و هوایی سپاه) به بهترین نحو انجام شد.

دشمنان با این رزمایش فهمیدند که نباید تصمیم عجولانه‌ای درباره ایران بگیرند/ ترامپ به همه چیز با سود و زیان نگاه می‌کند/ ترامپ می‌خواهد با خروج نیروهای آمریکا از منطقه محبوبیت خود را بازگرداند
کد خبر: 253749
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۸:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمداسماعیل کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » درباره برگزاری رزمایش پیامبراعظم 12 سپاه پاسداران که روز شنبه در سواحل خلیج فارس برگزار شد، بیان کرد که اولین پیام این رزمایش به مردم بود که از نظر امنیت خیالشان راحت باشد.

همچنین او درباره دلایل خروج نیروهای آمریکا از منطقه عنوان کرد که ترامپ هم در تلاش برای بازیابی محبوبیت خود است و هم از این طریق می‌خواهد هزینه‌های خود را کاهش دهد. مشروح این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:

* با توجه به تحولات منطقه پیام رزمایش پیامبر اعظم چه بود؟

پیام این رزمایش در درجه اول به ملت عزیز ایران است که در توانمندی فرزندان خود در جهت دفاع از این سرزمین اطلاع داشته باشید و آگاه شوید. دومین پیام به دشمنان است که بدانید ما آماده هستیم از وجب به وجب سرزمینمان دفاع کنیم. در صورتی که کوچکترین تعرضی شود آمادگی مقابله کردن تا عمق کشور مربوطه وجود دارد. سوم اینکه به کشورهای همسایه نشان دهیم که این توانمندی بومی را از صفر تا صد همه این تجهیزات را خود از زمان هشت ساله دفاع مقدس و بعد از آن صنعت نظامی ما تولید کرده و الان به بهترین نحو درحال بهره‌برداری از آن هستیم. از طرف دیگر همه تجهیزات را یک بار دیگر بررسی عمیق‌تر و دقیق‌تر بر روی آنها انجام دهیم. همچنین نیروهای جوان درکنار نیروهای باتجربه کار خود را پیش ببرند تا هم کسب تجربه کنند و هم هماهنگی بیشتر به وجود آید. برای اولین بار با فرهاندهی، طراحی، مدیریت بدون مستشاران خارجی که قبل از انقلاب زیاد بود و با اتکای به فرماندهان و نیروهای خود این رزمایش مرکب (نیروی دریایی، زمینی و هوایی سپاه) به بهترین نحو انجام شده است. در نهایت هم به کشورهای همسایه پیغام دوستی دادیم تا بدانند که ما در درجه اول از حریم کشور خود دفاع می‌کنیم و در مرحله بعد اگر دشمنی بخواهد کوچکترین تعرض و اشتباهی داشته باشد، با او به شیوه آفندی مقابله می‌کنیم.

*واکنش رسانه‌ای رسانه‌های بین‌الملل به رزمایش موفقیت آمیز سپاه چه تبعاتی در سیاست‌گذاری جبهه رقیب بین‌المللی ایران دارد؟

قطعا و یقینا آنها توجه بیشتری به ایران می‌کنند، به این توانمندی حساسیت نشان می‌دهند و متوجه می‌شوند که نباید هر تصمیم عجولانه‌ای درباره ایران بگیرند. از طرف دیگر جایگاه ایران در بعد نظامی، سیاسی و در بعد ثبات امنیت در کشور و همین‌طور در منطقه اثرات بسیار موثری در ذهن و فکر مسئولان سیاسی کشورهای دیگر دارد.

*خلیج فارس بدون ایران و سپاه معنایی دارد؟

البته ارتش و سپاه هستند و باید بگوییم که کل نیروهای مسلح در این رابطه با هم هماهنگ هستند و امنیت خلیج فارس و کشور عزیزمان را برقرار می‌کنند.

*تحلیل شما از خروج نیروهای نظامی امریکایی از منطقه چیست؟

آقای ترامپ همه چیز را با سود و زیان و درآمدی نگاه می‌کند، چون شغل او این بوده است. بنابراین اینجا می‌بیند که در حال ضرر کردن است و هر روز باید هزینه‌های زیادی بدهد. از درون خود مردم آمریکا و مخصوصا خانواده‌های نیروهای نظامی‌شان تحت فشار است. بنابراین تلاش می‌کند هم خود را نشان دهد که به خانواده‌های آنها بگوید این نیروها را من باز گرداندم، تا رضایت آن خانواده‌ها را جلب کند و هم اینکه هزینه‌ها را پایین بیاورد. در نهایت با توجه به اینکه محبوبیت اجتماعی او پایین آمده است از این طریق می‌خواهد تا حدی جبران کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها