کد خبر: 252707
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۶:۱۳:۰۰
| |

سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان:

در بررسی FATF کم دقتی نکردیم/از سامانه مذاکرات شورای نگهبان رونمایی می کنیم

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: این شورا مطالعات دقیق و کارشناسی زیادی برای بررسی لوایح 4 گانه FATF در این شورا انجام داده است.

در بررسی FATF کم دقتی نکردیم/از سامانه مذاکرات شورای نگهبان رونمایی می کنیم
کد خبر: 252707
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۶:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سیامک ره پیک امروز- چهارشنبه- در مراسم نکوداشت هفته پژوهش شورای نگهبان که در محل مجلس قدیم برگزار شد، در مورد نحوه بررسی لوایح FATF در شورای نگهبان اظهارداشت: متاسفانه در برخی موارد اشخاصی که مسئولیت هایی داشته اند گفته اند شورای نگهبان در مورد لوایح FATF سطحی و با کم دقتی این لوایح را بررسی کرده است.


وی با اشاره به اینکه در تمامی مراحل بررسی لوایح 4 گانه حضور داشته است، افزود: شورای نگهبان یکی از نهادهایی بود که بیشترین سطح کارشناسی را در بررسی لوایح 4 گانه انجام داد.


ره پیک اضافه کرد: این سطح کارشناسی به حدی بود که دوستان دولت هم می گفتند سوال و جواب هایی که در جلسات شورای نگهبان مطرح می شد حاکی از تسلط کامل به این موضوع بود.


این عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه مطالعات زیادی در مورد لوایح 4 گانه FATF در شورای نگهبان صورت گرفت، گفت: برادران ما در قم نیز در این راستا مطالعات زیادی داشتند. مطالعات و بررسی های دقیقی در مورد حق تحفظ و حق شرط ها در این لوایح انجام شد و همچنین ما جلسات خوبی با موافقان و مخالفان این لوایح 4 گانه داشتیم.


ره پیک اضافه کرد: همچنین اخیرا پرونده ای در دیوان عدالت در مورد اراضی مطرح بود که این پرونده به فقهای شورای نگهبان ارجاع شد و در این باره بررسی دقیق و جامعی صورت گرفت تا حق کسی ضایع نشود.


عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: روشی که شورای نگهبان در بررسی مصوبات به کار می گیرد روش متن خوانی است این طور تصور نشود که شورا، کلی نظر می دهد بلکه یک متن سه بار در شورای نگهبان خوانده می شود.


رییس پژوهشکده شورای نگهبان یادآور شد: این پژوهشکده نقش اساسی در بررسی موضوعات دارد و مطالعات دقیقی بر روی موضوعات و مصوبات مختلف انجام می دهد.


ره پیک ادامه داد: ما سال گذشته از سامانه نظرات شورای نگهبان رونمایی کردیم که استقبال خوبی از آن انجام شد و امروز روزانه به طور متوسط این سامانه 12 هزار بازدید دارد.


وی گفت: امروز نیز از سامانه مذاکرات شورای نگهبان رونمایی می کنیم. که براین اساس مذاکرات شورای نگهبان در این سامانه قرار داده می شود.


ره پیک با اشاره به دیدارهای اعضای شورای نگهبان با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدارها تاکید داشتند که این موضوعات در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد.


این عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه پژوهشکده شورای نگهبان اقدامات خوبی در ارتباط با دانشگاهیان انجام داده است، اظهار داشت: ما کارگاه های آموزشی وپژوهشی با دانشگاه های مختلف برگزار کرده ایم که تعداد آن به 90 کارگاه می رسد و 3 هزار دانشجو تحصیلات تکمیلی در این کارگاه ها شرکت کرده اند.


وی در مورد بررسی قانون انتخابات در مجلس گفت: جلسات متعددی در مورد قانون انتخابات برگزار شد ولی ما انتظارمان این است که اقدامات بیشتری در این راستا انجام شود و ناتمام نماند.


ره پیک اضافه کرد: شورای نگهبان نهادی رسمی است که باید وظیفه قانونی خود را ایفا کند لازم است که در این راستا این شورا تحلیل هایی داشته باشد از این رو ما از پژوهش های خود به صورت تحلیلی موضوعات را بررسی می کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها