کد خبر: 251501
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۲:۴۲:۰۰
| |

گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره عملکرد پنج ماهه هدفمندی یارانه‌ها؛

انحراف 5000 میلیارد تومانی در پرداخت یارانه نقدی

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی عملکرد پنج ماهه هدفمندی یارانه‌ها و آسیب شناسی آیین نامه اجرایی آن پرداخته است.

انحراف 5000 میلیارد تومانی در پرداخت یارانه نقدی
کد خبر: 251501
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۲:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی با عنوان «بررسی عملکرد پنج ماهه هدفمندی یارانه ها و آسیب شناسی آیین نامه اجرایی آن (موضوع تبصره 14 قانون بودجه سال 97)» و در سه بخش "تبصره 14 قانون بودجه و تغییرات آن نسبت به سال گذشته "،‌" عملکرد منابع و مصارف قانون هدفمندی در پنج ماه ابتدای سال جاری" و "نکاتی پیرامون آیین نامه اجرایی تبصره14 قانون بودجه تهیه کرده است.

بر اساس این گزارش طبق تبصره 14 اعتبار مربوط به یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها، 300 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که دولت باید تعداد یارانه بگیران را از 76 میلیون نفر به 56 میلیون نفر برساند، اما در پایان پنج ماهه نخست سال گزارشی درباره حذف سه دهک بالای درآمدی توسط دولت ارائه نشده است.

همچنین تا پایان پنج ماهه نخست سال وصول منابع هدفمندی 377 هزار میلیارد ریال بوده که از این مبلغ 178هزار میلیارد ریال به یارانه نقدی و غیرنقدی اختصاص یافته است .این به معنای انحراف حدود 50 هزار میلیارد ریالی از مقدار مصوب پنج ماهه پرداخت یارانه نقدی است که حتی با در نظر گرفتن مجوز جابجایی 10 درصدی بین ردیف ها نیز این انحراف وجود خواهد داشت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که طبق برآوردها با دلار 8000 تومانی، حدود 380 هزار میلیارد ریال درآمد از این محل به دست خواهد آمد، اما فقط 157 هزار میلیارد ریال از آن برای هدفمندی در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد مازاد منابعی که تا سقف 110 هزار میلیارد ریال می‌تواند از محل صادرات فراورده‌ها حاصل شود، نادیده گرفته شده است.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها