کد خبر: 250345
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

سهیلا جلودار زاده عضو فراکسیون کارگری مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

یک نفر از کارگران هفت‌تپه در بازداشت است/ باید حق آزادی بیان برای مردم محترم شمرده شود/ کارگران هفت‌تپه حق داشتند که اعتراض کنند/ باید حق اعتصاب برای کارگران را در نظر بگیرند/ کارگران هیچ قصد سوئی ندارند

یک عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: باید عادت کنیم که حرف مخالف را بشنویم و کارگران کشت و صنعت هفت تپه هیچ قصد سوئی ندارند و می‌خواهند از اموال این ملت و کشت و صنعتی که مساحت حدود 5 کشور را شامل می‌شود، محافظت کنند. آن‌ها می‌خواهند که این کشت و صنعت دست نااهل و نامحرم نیفتد.

یک نفر از کارگران هفت‌تپه در بازداشت است/ باید حق آزادی بیان برای مردم محترم شمرده شود/ کارگران هفت‌تپه حق داشتند که اعتراض کنند/ باید حق اعتصاب برای کارگران را در نظر بگیرند/ کارگران هیچ قصد سوئی ندارند
کد خبر: 250345
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سهیلا جلودارزاده نماینده تهران در مجلس و عضو خانه کارگر در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به دستگیری کارگران در هفت‌تپه و فولاد اهواز، گفت: تعدادی از کارگران هفت‌تپه و فولاد دستگیرشده بودند که این‌ها نماینده کارگران بودند و در رابطه با حقوق معوقشان مذاکره می‌کردند. درحالی‌که طبق قانون این افراد باید در مصونیت باشند.

او ادامه داد: کارگران بازداشت‌شده آزاد شدند و تنها یک نفر از کارگران هفت‌تپه در بازداشت به سر می‌برد که البته در آستانه آزادی است.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم امنیتی نشدن مشکلات کارگران، تاکید کرد: در کشور ما به دلیل حساسیت زیادی که نسبت به انقلاب اسلامی وجود داشته از روزهای اول مردم اعتراضات را برنمی‌تافتند اما طبق قانون حق اعتراض به مردم داده‌شده و همه‌چیز مانند اوایل انقلاب نیست. انقلاب به‌محض اینکه جا می‌افتد حتی فرزندان خود را محدود می‌کند و حتی رسم است که می‌گویند فرزندان خود را می‌خورد.

جلودارزاده گفت: باید حق آزادی بیان برای مردم محترم شمرده شود و مردم بتوانند نظراتشان را بگویند بخصوص در مسائل مربوط به حقوق حقه‌شان. زمانی که مردم می‌بینند کارشان به‌جایی نمی‌رسد باید از طریق تشکل‌ها، شکایت و یا اعتراضات عمومی حرفشان را بگویند. ما بارها خواسته‌ایم که حق اعتصاب را بخصوص برای کارگران در نظر بگیرند و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.

او ادامه داد: باید عادت کنیم که حرف مخالف را بشنویم و کارگران نیشکر هفت تپه هیچ قصد سوئی ندارند و می‌خواهند از اموال این ملت و کشت و صنعتی که مساحت حدود 5 کشور را شامل می‌شود، محافظت کنند. آن‌ها می‌خواهند که این کشت و صنعت دست نااهل و نامحرم نیفتد. به‌واقع نشان داده‌شده که این اهلیت تاکنون وجود نداشته و حالا که به توافق رسیده‌اند امیدواریم این اهلیت هم به وجود بیاید.

این عضو خانه کارگر گفت: کسی که کشت و صنعت عظیم را خریداری می‌کند، نتوانسته حقوق آن را بدهد و به‌اندازه کاری که کرده وام گرفته و بدهی آورده است. بنابراین کارگران حق‌ دارند حتی به‌عنوان یک شهروند و نه به‌عنوان کسی که زندگی‌شان به این کشت و صنعت مربوط می‌شود هم اعتراض کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها