کد خبر: 248981
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۳:۳۷:۰۰
| |

محمدرضا خباز، استاندار سابق خراسان شمالی:

اگر قانون بازنشستگی خوب است، برای همه خوب باشد

استاندار سابق خراسان شمالی با اشاره به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: اصل این قانون که تکلیف بازنشسته‌ها روشن شد، خوب بود. البته اگر این قانون به باقی قوا هم تامین داده می‌شد و فقط محدود به قوه مجریه نمی‌شد، بهتر بود. اگر قانون خوب است، برای همه خوب است. اینکه بیاییم برخی را استثنا کنیم، ایراد است.

اگر قانون بازنشستگی خوب است، برای همه خوب باشد
کد خبر: 248981
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۳:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا خباز در پاسخ به این پرسش که چرا مانند برخی از بازنشستگان وارد فعالیت‌های اقتصادی و یا مشاوره‌ای نشده است، گفت: اینها افرادی هستند که در زمینه اقتصادی کار می‌کنند یا از قبل فعال بودند و یا پولی برای فعالیت اقتصادی دارند، اما من چون وارد عرصه اقتصادی نشده بودم، زمینه‌ای برای این قبیل کارها ندارم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من دفتر ندارم حتی دوستانم را که می‌خواهند با من صحبت کنند به منزلمان که در اکباتان است دعوت می‌کنم. البته من یک ایده دارم و به نظرم جای یک بخش خصوصی مورد تایید نظام در کشور ما خالی است؛ یعنی بخشی خصوصی که هر زمان نظام لازم داشته باشد، وارد عرصه شود و آورده خود را در خدمت نظام قرار دهد.

وی افزود: البته معنی‌اش این نیست که سود نبرند. آنها می‌توانند از فعالیت‌هایشان سود ببرند اما هر زمان که نظام به آنها نیاز داشت، برای حفظ اقتصاد کشور تلاش کنند. من در ذهنم در حال پرورش این ایده هستم و این کار نیاز به یک برنامه‌ریزی مفصل دارد.

خباز با بیان اینکه افرادی هستند که مانند من چندین دوره تجربه نمایندگی و اطلاعات اقتصادی قوی دارند و باید از این افراد استفاده کرد، گفت: اگر دوستانی که دستی در اداره کشور داشتند، تمایل داشته باشند، می‌توانند در این مجموعه فعالیت کنند. در واقع این مجموعه مانند یک حزب است با این تفاوت که حزب فعالیت سیاسی انجام می‌دهد اما این تشکل به دنبال فعالیت اقتصادی است. من عرضم این است که این بازنشسته‌ها خودشان را در این تشکل تعریف کنند؛ یک تشکل اقتصادی مورد تأیید نظام که هر زمان نظام نیاز به فداکاری داشت، این افراد بدون توجه به منافع خود وارد کارزار شوند.

استاندار سابق خراسان شمالی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود آنکه می دانستید قانون شامل حالتان می‌شود، سمت مهم استانداری را قبول کردید، افزود: وزارت کشور اصرار داشت که من با توجه به سابقه نمایندگی‌ام از شهر کاشمر و با توجه به شناختی که از منطقه خراسان دارم، می‎توانم به عنوان استاندار وضعیت منطقه را سامان بدهم. وقتی آدم احساس کند که مدیون نظام است، دیگر برایش مهم نیست که در چه پستی و برای چه مدتی قرار است کار کند.

خباز با بیان اینکه تنها قانونی که نمی‌توان از آن ایراد گرفت، کتاب خداست و به هر قانونی می‌توان نقدی وارد کرد، گفت: اصل این قانون که تکلیف بازنشسته‌ها روشن شد، خوب بود. البته اگر این قانون به باقی قوا هم تامین داده می‌شد و فقط محدود به قوه مجریه نمی‌شد، بهتر بود. اگر قانون خوب است، برای همه خوب است. اینکه بیاییم برخی را استثنا کنیم، ایراد است. ایراد دیگر این است که من اگر در مجلس بودم، درخواست می‌کردم که زمان بیشتری برای اجرا در نظر گرفته شود و به‌مرور قانون را اجرا کنند؛ یعنی دست قوه مجریه را برای اجرا بازمی‌گذاشتند تا این کار پلکانی اجرا شود. در این صورت شاهد اتفاق بهتری بودیم.

منبع: روزنامه همشهری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها