کد خبر: 247798
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۱:۵۸:۰۰
| |

اسماعیل کوثری فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله:

نباید جهاد سازندگی با وزارت کشور ادغام می‌شد

سردار کوثری گفت: بر اثر تصمیمات و کج سلیقگی برخی افراد در مجلس ششم جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شد و آبادانی بدون متولی باقی ماند.

نباید جهاد سازندگی با وزارت کشور ادغام می‌شد
کد خبر: 247798
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار سرتیپ پاسدار محمد اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران درباره اهمیت و کارکردهای بسیج گفت: اهمیت و کارکردهای بسیج را باید در ابعاد نظامی، سازندگی، امنیتی، علمی و فرهنگی بررسی کرد. بسیج در طول 40 سال گذشته بسیار تاثیرگذار بوده و این تاثیرگذاری حاصل تدابیر ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل نهاد بسیج بوده و بسیج یعنی حضور آحاد مردم در حکومت مردمی جمهوری اسلامی که در زمان های بحرانی، سازندگی و خدمت در همه حوزه ها فعال و موثر بوده است.

نماینده تهران در مجلس نهم شورای اسلامی درباره نقش بسیج سازندگی در حوزه های اجرایی کشور اذعان کرد: پس از ایجاد جهاد سازندگی در سال 58، بر اثر تصمیمات و کج سلیقگی برخی افراد در مجلس ششم نسبت به نظام و افکار حضرت امام و تدابیر ایشان در احیای نهادهای موثر اجرایی کشور، سال 77 جهادسازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شده و آبادانی بدون متولی باقی ماند. سال 79 مجددا با تدبیر مقام معظم رهبری بسیج سازندگی تاسیس شد و به لطف خداوند تاسیس این نهاد تاثیر بسیار خوبی در عمران و آبادانی روستاها داشت و باید این مسئله هم گسترش پیدا کند.

فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول‌الله سپاه درباره عملکرد بسیج در زلزله کرمانشاه تصریح کرد: عملکرد بسیج سازندگی به خصوص در عرصه بازسازی روستاهایی که در زلزله کرمانشاه تخریب شده بودند به دلیل وظیفه اصلی بسیج سازندگی در عرصه بازسازی و محرومیت زدایی روستاها و مناطق محروم عملکرد بسیار خوبی بود و بسیج سازندگی با روحیه جهادی خود در جهت احیای کار جهادی بسیار خوب عمل کردند ودر افزایش روحیه مردم نیز توانسیت نقش خوبی را ایفا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها