کد خبر: 247777
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس:

میزان فعالیت نمایندگان در صحن و کمیسیون‌ها مشخص شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: من با شفافیت در خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق هستم، اتفاقا معتقدم شفافیت در مورد نمایندگان نباید صرفا مربوط به رای گیری آن‌ها صحن علنی مجلس باشد.

میزان فعالیت نمایندگان در صحن و کمیسیون‌ها مشخص شود
کد خبر: 247777
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا فولادگر با اشاره به موضوع شفافیت آرا نمایندگان که از سوی نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود، اظهار داشت: من با شفافیت در خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق هستم، اتفاقا معتقدم شفافیت در مورد نمایندگان نباید صرفا مربوط به رای گیری آن‌ها صحن علنی مجلس باشد. علنی کردن آرائی که نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌دهند، بخش محدودی از موضوع شفافیت عملکرد نمایندگان است که در آن خصوص نیز مباحث زیادی هم اکنون مطرح است و باید با دقت این مباحث بررسی شود.

وی با بیان اینکه سوالات زیادی در خصوص نتیجه علنی کردن آرائی که نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌دهند، افزود: باید به این سوالات پاسخ داده شود که آیا علنی کردن آراء نمایندگان در مجلس نوعی شفافیت است یا اینکه منجر به این می‌شود که نمایندگان از نظر کارشناسی خود به دلیل جذب یک آراء عده عدول کند یا برای جذب رای یک قشر از نظری که داشته کوتاه بیاید.

فولادگر با بیان اینکه در مورد اینکه شفاف شدن آرا نمایندگان در صحن بحث‌های زیادی مطرح است، ادامه داد: نباید شفافیت در خصوص نمایندگان را صرفا در موضوع علنی کردن آرا نمایندگان بدانیم. حضور نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه، حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و حضور وکلای ملت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی میز بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای شفافیت در عملکرد نمایندگان مجلس باید مشخص شود که نمایندگان چقدر فعالیت موثر دارند، افزود: نمایندگان باید نشان دهند که در ورود به بحث‌های مجلس و وقت گذاشتن روی طرح‌ها و لوایح چه میزان تمرکز و توجه دارند.

فولادگر با اشاره به اینکه توجه به دریافت‌ها و پراخت‌های حقوق نمایندگان مجلس نیز باید در راستای شفافیت نیز لازم است، اظهار داشت: باید مشخص شود که آیا نظام دریافت‌های نمایندگان بر اساس حقوق مجلس است؟ آیا اگر جای دیگری کار می‌کنند حقوق دریافت می‌کنند یا خیر؟ باید مشخص شود که وضعیت عضویت نمایندگان مجلس در هیات مدیره شرکت‌های مختلف چگونه است.نحوه حضور نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز باید در شفافیت عملکرد نمایندگان مشخص شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها