کد خبر: 247121
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۷:۳۳:۰۰
| |

سیدرضا تقوی‌،‌ رئیس هیئت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب مذاهب

 احزاب اسلامی باید در جهت حمایت از مردم فلسطین عمل کنند

سیدرضا تقوی‌،‌ رئیس هیئت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب مذاهب گفت: احزاب اسلامی باید در کنار مردم باشند و آنان را در کارهای‌شان در نظر گیرند، احزاب باید در جهت تحقق اهداف مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، یمن و بحرین عمل کنند.

 احزاب اسلامی باید در جهت حمایت از مردم فلسطین عمل کنند
کد خبر: 247121
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۷:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت عصر امروز(جمعه، 2 آذر) در اجلاسیه "نقش احزاب در کاهش اختلافات مذهبی" با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی، ایجاد تشکل، امری پذیرفته شده و محبوب است، بیان کرد: حزب اسلامی معطوف به حبل‌الله است و با اتصال به آن پیش می‌روند، حزب در نگاه اسلامی با این هدف به‌وجود می‌آید که با پیوند توانمندی‌ها به مقاصد دست پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از واجبات همگانی اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که حزب در تفکر اسلامی، مقدمه انجام واجباتی مثل امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از انحرافات است، احزاب اگر با رویکردهای دینی و اسلامی به‌وجود آیند می توانند مصداق تقوا و نیکوکاری باشند.


رئیس هیئت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه تقویت محبت و صمیمیت در میان افراد مشترک‌النظر یکی از ویژگی‌های شکل‌گیری احزاب است، اظهار داشت: بنیان‌گذاران احزاب باید به دنبال حاکمیت عدل و انصاف و در پی دستگیری از مظلوم باشند تا دیگر هیچ تشکلی حاکمیت اسلام را از بین نبرد.

تقوی افزود: تعصبات خشک برخی به اسم اسلام سبب شده که کوشش‌شان در جهت از بین بردن برادری‌ها باشد، اما احزاب در چنین شرایطی باید به بیداری اسلامی کمک کنند و آگاهی و نه آگهی بدهند، احزاب اسلامی باید در کنار مردم باشند و آنان را در کارهای‌شان در نظر گیرند، احزاب باید در جهت تحقق اهداف مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، یمن و بحرین عمل کنند تا در برابر استکبار جهانی مقاومت کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها