کد خبر: 246448
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اعتمادآنلاین خبر داد:

27 نماینده مجلس، سوال از وزیر دفاع را امضا کردند/ موضوع سوال پخش فیلم محرمانه درباره دوتابعیتی‌ها در مجلس است/ امیر حاتمی امروز به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود

یک عضو هیات رئیسه مجلس از بررسی سوالش از وزیر دفاع در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی خبرداد.

27 نماینده مجلس، سوال از وزیر دفاع را امضا کردند/ موضوع سوال پخش فیلم محرمانه درباره دوتابعیتی‌ها در مجلس است/ امیر حاتمی امروز به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود
کد خبر: 246448
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یازدهم شهریورماه بود که جواد کریمی قدوسی در جریان سوال از ظریف وزیر امور خارجه مستندی محرمانه از عبدالرسول دری اصفهانی مسئول امور بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه 5+1 در صحن علنی مجلس پخش کرد. بعد از دقایقی یکی از همکاران ظریف، یادداشتی را به مسعود پزشکیان رییس آن جلسه مجلس، ارائه کرد و در پایان اظهارات کریمی قدوسی، پزشکیان اعلام کرد وزیر امورخارجه خواستار حضور در جلسه علنی برای پاسخ به شبهات ایجاد شده است و وزارت اطلاعات کلیپی که پخش شده را قبول ندارد.

بعد از نمایش این فیلم بعضی از نمایندگان مجلس به این کار کریمی قدوسی اعتراض کردند، حالا علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگویی که با «اعتمادآنلاین» داشته، از طرح سوالش در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی از وزیر دفاع درباره این موضوع خبرداده و گفته که 27 نفر از نمایندگان مجلس، سوال او از وزیر دفاع در این زمینه را امضا کرده‌اند.

او گفت: طبق روال آیین نامه این سوال به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده و امروز وزیر دفاع در کمیسیون حضور پیدا می‌کند و به سوال رسیدگی می‌شود.

او در خصوص موضوع سوالش از وزیر دفاع، گفت: موضوع سوال نحوه دسترسی نماینده سوال کننده از وزیر امور خارجه به فیلم محرمانه‌ای است که به عنوان موضوع دو تابعیتی‌ها در صحن مجلس پخش شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: علیرغم اینکه این فیلم در کمیسیون امنیت ملی توسط اطلاعات سپاه پخش شده بود و مسئولان اطلاعات سپاه اعلام کردند که فیلم محرمانه است و مفاد و محتوای آن نباید به بیرون منتقل شود اما در کمال تعجب دیدیم در موضوع سوال یکی از نمایندگان که ارتباطی به موضوع این فیلم نداشت، مستندی درباره دری اصفهانی پخش شد و بلافاصله به صورت گسترده در سراسر کشور و شبکه‌های اجتماعی تکثیر و در اختیار عموم قرار گرفت.

رحیمی گفت: برای ما مهم است که نحوه دسترسی آن فرد به این فیلم به چه صورت بوده است. چون به لحاظ آیین نامه امکان سوال از سپاه را نداریم و متولی حوزه نظامی هم وزارت دفاع است، سوال را از وزیر دفاع مطرح کردیم که مسئول مربوطه در دولت است و امروز پاسخ می‌دهند.

او گفت: این سوال اولین سوال بنده در مجلس دهم و اولین سوال از وزیر دفاع در مجلس دهم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها