کد خبر: 244884
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها شفاف می‌شود؟

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می‌گوید میزان درآمد یک نماینده در طول 4 سال در نهایت با خرج دفاتر و رفت و آمد بیش از 500 میلیون تومان نیست در صورتیکه برخی از کاندیداها برای نماینده شدن در مجلس میلیاردی هزینه می‌کنند.

حجم ویدیو: 7.40M | مدت زمان ویدیو: 00:03:36 دانلود ویدیو
کد خبر: 244884
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| از همان زمانی که حسن روحانی در سال 92 روی کار آمد دولت تصمیم داشت لایحه جامع انتخابات را تقدیم مجلس کند، اما این لایحه به مجلس نرسید و این تاخیر دولتی ها باعث شد تا نمایندگان مجلس دست به کار شوند و طرح قانون جامع انتخابات را در دستور کار خود قرار دهند.

استانی شدن انتخابات مجلس، نظارت استصوابی و شفافیت هزینه تبلیغاتی انتخابات از جمله محورهای مهمی است که لایحه جامع انتخابات مدنظر دارد.


درحالی سه قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها به‌صورت هم‌زمان در کمیسیون شوراهای مجلس در حال رسیدگی و بازنگری است که تاکنون قانونی برای شفافیت هزینه تبلیغاتی کاندیداها وجود نداشته و در هر دوره انتخابات هزینه بسیاری از سوی کاندیداها صرف می‌شود؛ هزینه‌هایی که مشخص نیست از کجا تامین شده و آن کاندیدا قرار است به چه اموالی بعد از انتخاب شدن دسترسی پیدا کند تا این هزینه‌ها جبران شود.

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می‌گوید میزان درآمد یک نماینده در طول 4 سال در نهایت با خرج دفاتر و رفت و آمد بیش از 500 میلیون تومان نیست در صورتیکه برخی از کاندیداها برای نماینده شدن در مجلس میلیاردی هزینه می کنند.

حالا قرار است که نمایندگان مجلس شفافیت هزینه کاندیداها را در قانون جامع انتخابات در نظر بیرند و آنطور که میرزایی نیکو به اعتمادآنلاین می گوید سامانه‌ای برای نمایندگان در نظر گرفته‌شده که قرار است تا یک ماه آینده رونمایی شود تا نمایندگان هم، زمان انتخاب شدنشان اعلام می‌کنند که چه اموالی دارند و هم در پایان دوره نمایندگی باید اموالشان را ثبت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها