کد خبر: 244318
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۴:۵۷:۰۰
| |

شهریار حیدری،‌ مدیرکل امور مرزی وزارت کشور مطرح کرد

برگزاری کنفرانسی برای روزآمدسازی دانش امنیت مرزی

شهریار حیدری،‌ مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با تاکید بر امنیت مرزها گفت: معتقدیم پیشرفت و توسعه نواحی مرزی ایران جز در سایه تامین امنیت و بسترسازی جهت توسعه پایدار امکانپذیر نیست.

برگزاری کنفرانسی برای روزآمدسازی دانش امنیت مرزی
کد خبر: 244318
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۴:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| شهریار حیدری،‌ مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه امنیت و توسعه دو رکن با اهمیت مدیریت مرزها به شمار می روند، از برگزاری اولین کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها در 26 آبان ماه سال جاری خبر داد.


حیدری امروز- یکشنبه- گفت: ما معتقدیم پیشرفت و توسعه نواحی مرزی ایران جز در سایه تامین امنیت و بسترسازی جهت توسعه پایدار امکانپذیر نیست.


دبیر علمی همایش امنیت و توسعه اظهار داشت: با هدف روزآمد سازی دانش تخصصی در حوزه امنیت مرز و استفاده از آخرین دستاوردها و تجارب نوین صاحب نظران، پژوهشگران و محققان و ارائه توانمندی های تخصصی در حوزه فناوری های نوین کنترل و تامین امنیت مرز، اولین کنفرانس بین المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها» 26 آبان ماه 97 در وزارت کشور و با حضور دانشگاه ها و دستگاه های مرتبط در حوزه مدیریت مرز برگزار می شود.


حیدری یادآور شد: این کنفرانس که با مشارکت قطب علمی دانشگاه افسری امام علی (ع) و همکاری معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور (اداره کل مرز) برگزار می شود، به صورت تخصصی محورهای امنیت و توسعه پایدار نواحی مرزی را مورد بررسی قرار خواهد داد.


مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: اهم این محورها عبارت از راهبردها و رویکردهای مدیریت مرز، تاثیر فناوری های نوین در کنترل و امنیت مرزها، تاثیر کارکردهای اقتصادی و تقویت بنیه معیشتی مرزنشینان بر امنیت مرز، کاربرد GIS و سنجش از دور در توسعه و امنیت و مدیریت منابع و زیستگاه های مشترک مرزی است.


حیدری تصریح کرد: بی شک با توجه به جایگاه ویژه وزارت کشور در زمینه تامین امنیت مرزها این رویداد علمی، می تواند فرصت مغتنمی را جهت بهره گیری علمی از آخرین دستاوردها و یافته ها حوزه امنیت مرز فراهم کند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها