کد خبر: 243089
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

امیر سیدعطاالله صالحی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در هفتمین همایش ملی پدافند غیرعامل

پدافند غیرعامل باید در سازمان‌ها اجرایی شود

امیر سیدعطاالله صالحی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پدافند غیرعامل دارای شاخصه‌هایی بوده که اجرای آن چندان هم دشوار نیست و اگر در سازمان‌ها اجرایی شود خوب است.

پدافند غیرعامل باید در سازمان‌ها اجرایی شود
کد خبر: 243089
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هفتمین همایش ملی پدافند غیرعامل صبح امروز (دوشنبه 14 آبان) با حضور امیر سیدعطاالله صالحی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

سرلشکر صالحی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت پیامبر امام حسن و امام رضا (ع) نکاتی را در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل بیان کرد.

وی گفت: در شرایط فعلی یک پدافند عامل (پدافند هوایی) اجرا می‌شود که برای همه آشنا است، اما یک پدافند غیرعامل هم وجود دارد که جاری نشده و با برگزاری همایش‌هایی این چنینی می‌توان پدافند غیرعامل را در کشور راه اندازی کرد.

صالحی ضمن اشاره به شاخصه‌های پدافند غیرعامل بیان کرد: پدافند غیرعامل دارای شاخصه‌هایی است که اجرای آن چندان هم دشوار نیست و اگر در سازمان‌ها اجرایی شود خوب است. ما ملت هوشیار و باهوشی هستیم و می‌توانیم بسیاری از مسائل را در کشور جاری کنیم، مثلا در بحث بهداشت بسیاری از مولفه‌های بهداشتی در کشور جاری شده؛ این مسئله مهمی است و باید مسئولان به اهمیت آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: بسیاری از کشورها توانستند با پدافند غیرعامل صد درصد پیروزی را به دست آورند، البته در این میان مللی هم بودند که به آن اعتقادی نداشتند، مثلا مردم روسیه در جنگ جهانی دوم با اجرای اصول پدافند غیرعامل پیروزی‌های بسیاری به‌دست آوردند، در دوران جدید هم مردم لبنان و حزب‌الله در جنگ با رژیم صهیونیستی با استفاده از پدافند غیرعامل و بهره‌گیری از پدافند عامل با رژیم صهیونیستی مقابله کردند. این اقدام در جنگ 22 روزه غزه هم شکل گرفت. البته رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدیدات پناهگاه‌هایی ایجاد کرده که در جنگ آینده به گورهای دسته جمعی برای آنها تبدیل می‌شود.

صالحی در ادامه گفت: اما هستند کشورهایی مثل آمریکا که در آنها پدافند غیرعامل چندان هم رسم نیست و خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی خود گویای این حقیقت است.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: از نظر علمی نپرداختن به پدافند غیرعامل موجب می‌شود که کشوری در مقابل حوادث در حفظ زیرساخت‌های خود موفق نباشد. البته ما فراتر از اینها دستورها و سفارش‌های دینی داریم که تاثیر بسزایی در موفقیت ما دارند.

وی با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل گفت: تا زمانی که فرصت داریم پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم، زیرا هر چقدر پیش‌بینی ها دقیق‌تر باشد قدرت ما هم بیشتر می‌شود.

سرلشکر صالحی در ادامه بیان کرد: بخشی از پدافند غیرعامل مربوط به حفاظت جمعیت است. هر کشوری باید پرخطرترین وضعیت را برای شرایط تهاجم پیش‌بینی و مدیریت کند، در بخش صنعت هم پیش‌بینی مراکز و زیرساخت‌های تولیدی لازم و ضروری است. یعنی آنچه که در شرایط بحران بتواند حداکثر بهره را به کشور بدهد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: پیش‌بینی مولفه‌ها برای احداث کارخانه‌ها و مکان‌های تولیدی و حفاظت آنها جز تکلیف مسئولان امر می‌باشد تا به این طریق مولفه‌های پدافند غیرعامل اجرا شود.

وی در پایان با تاکید بر هوشمندی ملت گفت: ان شاء الله با ملت هوشیاری که داریم بتوانیم مولفه‌های دائمی را در سطح کشور ایجاد، تقویت و جاری کنیم تا بتوانیم به موفقیت‌های لازم دست یابیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها