کد خبر: 242873
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۱۰:۲۹:۰۰
| |

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد در نطق میان دستور:

ضد استکبارترین فرد پرکارترین در نظام است/ انفعالی عمل کردن دردی از کشور دوا نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آموزش و پرورش با این حجم از مشکل، وابستگی به لابی‌های سیاسی و باج دادن به برخی به هیچ وجه نمی‌تواند جوانانی را تربیت کند که تداوم دهنده راه شهدای دانش آموز 57 باشد.

ضد استکبارترین فرد پرکارترین در نظام است/ انفعالی عمل کردن دردی از کشور دوا نمی‌کند
کد خبر: 242873
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| اردشیر نوریان در نشست علنی امروز (یک‌شنبه، 13 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سیزدهم آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و دانش آموز و تسلیت شهادت حضرت محمد ( ص ) و امام رضا ( ع ) گفت: خدای را شاکریم که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی شاهد پیروزی ها و سربلندی های ملت ایران بعد از 4 دهه فراز و نشیب هستیم.

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در 13 آبان روح استقلال طلبی امام امت به نمایش گذاشته شد، افزود: همچنین در این روز شهادت جمعی از دانش آموزان در سال 57 نشان داد که قشر دانش آموز و جوان در کوران انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی را به عهده داشتند و البته این خود امروزه وظیفه آموزش و پرورش را سنگین تر و مهمتر جلوه می دهد که انتظار می رود مسئولان آموزش و پرورش به نحوی عمل کنند که نسلی پرورش شود که تداوم دهنده راه شهیدان باشد.

وی تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 را نمونه ای از یک عمل انقلابی دانست و ادامه داد: 13 آبان در حقیقت روز مبارزه ملی با استکبار جهانی و این مناسبت عقبه ویژه ای دارد که به نظر می رسد شناخت، تبیین و تحلیل آن امروزه برای کشور یک ضرورت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: امروز در این کشور با فضا، وضیعت معیشتی، اقتصادی و زندگی و موضوعات به وجود آمده باید گفت ضد استکبارترین فرد در جمهوری اسلامی پرکارترین فرد در نظام است؛ 13 آبان عقبه مبارزه با استکبار و نشان می دهد که دلسوزترین فرد برای مردم ضداستکبارترین فرد این نظام و کسی است که با فقر و فساد مبارزه می کند، به اختلافات دامن نمی زند، به وحدت ملی و انسجام ملی فکر می کند و به آن بها می دهد و برای آن تلاش می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در حقیقت 13 آبان حاوی درسی بزرگ است؛ وحدت و انسجام ملی برای بهره گیری از ظرفیت های داخلی، تعامل سازنده با دنیا در سایه حفظ ارزش های انقلابی و تکیه بر مردم برای عبور پیروزمندانه از تمامی بحران ها؛ همانطور که این 4 دهه نشان داد همواره و هرگاه نظام جمهوری اسلامی بر مردم تکیه کرد، به آنها اعتماد کرد و به اعتماد پاسخ داد از تمامی مشکلات و سختی ها به راحتی عبور کرد.

نوریان با سپاسگزاری از تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسم معنوی و روحانی اربعین حسینی و ملت عراق به سبب مهمان نوازی بسیار خوب از زوار ایرانی، گفت: دست اندرکاران و مسئولانی که در این زمینه مسئولیت هایی به عهده دارند به نحوی عمل نکنند که با سوء تدبیر و غفلت از برخی مسائل کوچک این سفر بسیار معنوی و ارزشمند در کام مردم تلخ شود؛ نمونه این سوء تدبیر ارائه ارز بود که نارضایتی عمومی در بین زائران ایجاد کرد؛ انتظار می رود دیگر شاهد تکرار چنین مشکلاتی نباشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از وزرا خواست در این مدت باقی مانده از دولت با جدیت، روحیه جهادی و کار شبانه روزی برای مردم تلاش کنند، تصریح کرد: ضرورت دارد عناصر واجد شرایط، مومن و تلاشگر جایگزین عناصری که در سیستم های وزارت خانه ها همکاری و همراهی ندارند شوند.

وی یادآور شد: انفعالی عمل کردن دردی از کشور دوا نمی کند از وزرای جدید انتظار می رود کارنامه موفقی از خود نشان دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه وزیر آموزش و پرورش یک سال است برای ترمیم مدیریتی در استانی چهارمحال و بختیاری تعلل می کند، افزود: آموزش و پرورش با این حجم از مشکل، وابستگی به لابی های سیاسی و باج دادن به برخی به هیچ وجه نمی تواند جوانانی را تربیت کند که تداوم دهنده راه شهیدان دانش آموز 57 در انقلاب اسلامی باشد.

نوریان ادامه داد: از مسئولان آموزش و پرورش انتظار می رود این انفعالی عمل کردن را هر چه سریع تر کنار بگذارند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها