کد خبر: 242743
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۰۷:۵۷:۰۰
| |

یک عضو فراکسیون امید:

اگر وزرا به درستی نقش خود را ایفا نکنند، مجلس رای خود را پس می‌گیرد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت‌: وزرای اقتصادی باید با تعامل و همکاری با یکدیگر در راستای حل مشکلات اقتصادی که امروز مردم را در فشار قرار داده است، قدم بردارند.

اگر وزرا به درستی نقش خود را ایفا نکنند، مجلس رای خود را پس می‌گیرد
کد خبر: 242743
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۰۷:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بختیار، درباره این که وزرا باید چه مسائلی را در اولویت کاری خود قرار دهند، بیان‌ کرد: بعد از استیضاح برخی از وزرا و نهایتا پس گرفتن رای اعتماد از چند تن از آنها و چند وزیر که چندین بار در مجلس شورای اسلامی استیضاح شدند، آقای رییس جمهور در نهایت تغییراتی را در کابینه انجام داد.

وی در ادامه‌ اظهار کرد: مدت ها بود نمایندگان از عملکرد وزرای اقتصادی ناراضی بودند و به همین دلیل نسبت به استیضاح برخی از وزرا اقدام کردند. مجلس شورای اسلامی برای این که به دولت در این مقطع زمانی کمک کند، باید کابینه را تکمیل می‌کرد و با وجود نگرش های سیاسی متفاوت و نقطه نظرات در مورد وزرای پیشنهادی نهایتا مجلس شورای اسلامی کابینه را تکمیل کرد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اما این تکمیل کابینه و دادن رای اعتماد به وزرا دلیل بر این نیست که مجلس تا پایان به این وزرا اعتماد کند، گفت: مجلس شورای اسلامی درصدد بود تا هر یک از وزرای پیشنهادی بتوانند با تخصص بر روی وزارتخانه هایی که قصد سکان داری آن را دارند، احاطه داشته باشند و به همین دلیل اکثریت مجلس شورای اسلامی به وزرا رای اعتماد دادند، اما اگر این وزرا نتوانند در وزارتخانه‌های خود به درستی نقش خود را ایفا کنند، مجلس رای خود را پس می‌گیرد.

وی افزود: امروز اوضاع مردم به هم ریخته است و شرایط اجتماعی و معیشتی مردم نابسامان است. وزرای اقتصادی و سایر وزرا باید حل مشکلات اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

بختیار تصریح کرد: همه وزرا باید بدون هیاهوی سیاسی و بدون این که به دنبال کار سیاسی باشند، وظایفی را که برای آنها در هر وزارتخانه ای تعریف شده است به نحو احسن اجرایی کنند. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، این است که وزرای اقتصادی باید با تعامل و همکاری با یکدیگر کار را جلو ببرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تعامل و همکاری در بین تیم اقتصادی دولت وجود نداشته باشد حتما این مسیر به جایی خواهد رسید که دولت و مجلس شورای اسلامی را در تقابل با یکدیگر قرار می‌دهد که این تقابل ناشی از سیاسی بازی نیست،‌ بلکه این تقابل ناشی از تحقق حقوق مردم است، چرا که مجلس شورای اسلامی صدای ملت است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت‌: زمانی که نمایندگان صدای ملت را می شنوند که آنها ناراضی هستند، حتما دست به کار خواهند شد. ان‌شاء‌الله با برنامه‌های دقیق و مدیریت بتوانیم گام به گام در جهت بهبود اوضاع و حل معضلات کشور قدم برداریم.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها