کد خبر: 242223
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۱۴:۱۷:۰۰
| |

غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور:

توجه به الگوی ملی و اسلامی در استفاده از فناوری‌های نوین

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: باید در استفاده از فناوری‌های نوین الگوی ملی و اسلامی را مد نظر داشته باشیم تا به تهدیدی برای امنیت کشور تبدیل نشود.

توجه به الگوی ملی و اسلامی در استفاده از فناوری‌های نوین
کد خبر: 242223
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۱۴:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا جلالی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: مسئولان پدافند غیر عامل در آخرین دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند ایشان بر ضرورت و اهمیت پدافند غیر عامل تأکید و بر بهره‌گیری از برنامه‌های فناور محور برای مقابله با هر نوع تحرک و تهدید تأکید کردند.

وی بیان کرد: امروز تهدیدات دشمن تغییر کرده است و در زمینه تهدیدات سایبری باید هوشمندانه و با دقت برخورد شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: امروز فضای مجازی و سایبری فراتر از مرزهای کشور رفته و شکل و نحوه اداره آن با رویکرد دولت گریزی تغییر الگو داده است که این مهم باعث ایجاد آسیب‌های دشواری برای دولت‌ها برای مدیریت و کنترل این فضا شده است.

وی با بیان اینکه برخی فناوری‌های نوین منشأ خیر و بعضی برای کشور یک تهدید است، اظهار داشت: باید در کنار استفاده از این فناوری‌ها الگوی ملی و اسلامی را مد نظر داشته باشیم تا با آگاهی از این فناوری‌ها مانند شهر هوشمند و یا خانه هوشمند تهدیدی برای امنیت کشور تبدیل نشود.

جلالی افزود: در فضای امروز جهانی نباید سلطه‌پذیر باشیم و در مقابله با درگیری‌های غیرنظامی و غیر عامل هوشمندانه مقابله و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها