کد خبر: 240910
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۴ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

عبدالرضا هاشم‌زایی عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین:

رأی نمایندگان به وزرای پیشنهادی ناپلئونی خواهد بود/ هیچکدام از وزرای پیشنهادی قدرت ریسک‌پذیری و جسارت ندارند/ تعامل نکردن دولت با مجلس بر رأی نمایندگان به وزرا اثر می‌گذارد

یک عضو فراکسیون امید گفت: من معتقدم در این دوره با توجه به مشکلات و مسائلی که وجود دارد مجلس در رأی اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی یک اقدام جدیدی انجام می‌دهد و مشخص است که دیگر نمایندگان بیش از 200 رأی به وزرا نمی‌دهند بلکه وزرا از مجلس رأی ناپلئونی می‌گیرند.

رأی نمایندگان به وزرای پیشنهادی ناپلئونی خواهد بود/ هیچکدام از وزرای پیشنهادی قدرت ریسک‌پذیری و جسارت ندارند/ تعامل نکردن دولت با مجلس بر رأی نمایندگان به وزرا اثر می‌گذارد
کد خبر: 240910
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۴ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با «اعتماد آنلاین» ، گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با نمایندگان داشتیم بعضاً معتقدند که دو وزیر قطعاً رأی نمی‌آورد. برخی هم معتقدند با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، مردم انتظار دارند که مجلس بیشتر به حل مسائل ورود کند و راه‌حل این است که مجلس به 4 وزیر رای اعتماد ندهد.

او ادامه داد: برخی نمایندگان هم معتقدند آن ویژگی‌هایی که وزرا باید در وضعیت بحرانی کنونی داشته باشند که یک مورد آن قدرت ریسک‌پذیری و جسارت است متأسفانه در چهره هیچ‌کدام از وزرا دیده نمی‌شود.

این نماینده مجلس گفت: یک مورد دیگر که شاید به وزیر و مصداق وزرا مربوط نباشد جو روانی است که بر جامعه و مجلس حاکم است که وضعیت اقتصادی کشور بسیار بحرانی است. این جو بر روی رأی نمایندگان به وزرا قطعاً تأثیرگذار است.

هاشم‌زایی ادامه داد: بحث دیگر هم تعامل دولت با مجلس است. به‌عنوان نماینده تهران و عضو فراکسیون امید هیچ نظرخواهی و نظرسنجی حتی تلفنی هم با ما نشد. ما نمی‌دانستیم در روز معرفی وزرا 2 وزیر معرفی می‌شود یا 4 وزیر. این در حالی است که در مجلس دوم که من حضور داشتم نخست‌وزیر قبل از معرفی وزرا به مجلس، آن‌ها را به مجلس معرفی و جلساتی برگزار می‌شد که وزیر حرف‌هایش را می‌زد و نمایندگان خصوصی سؤال می‌کردند و اگر این جمع رأی می‌دادند نخست‌وزیر، وزیر را معرفی می‌کرد.

او تأکید کرد: اما در حال حاضر با یک فراکسیونی که بالای 100 عضو دارد مشورت نشده است. تهران 30 نماینده دارد و از ما نظرسنجی هم نشده است. روزی که نامه رئیس‌جمهور در رسانه‌ها منتشر می‌شود ما از اسامی و تعداد آن‌ها مطلع می‌شویم. این موضوع یعنی عدم تعامل دولت با نمایندگان باعث می‌شود که مسائل دیگر نیز تحت‌الشعاع قرار بگیرند.

این نماینده مجلس با انتقاد از برنامه وزرای پیشنهادی، گفت: برنامه برخی وزرا در این 40 سال برنامه‌های عملیاتی نیست بلکه انشانویسی است انشایی که اگر من معلم باشم زیر 10 به آن‌ها می‌دهم. برخی وزرا انشا نوشته‌اند و این انشاها اجرایی نیست. چون ما حزب نداریم که بازخواست کنند که چرا این برنامه‌ها اجرا نشده است بنابراین شاهد ارائه این برنامه‌ها هستیم و این موضوعات موجب نارضایتی می‌شود و عدم تعامل دولت با مجلس بر روی رأی نمایندگان به وزرا اثر می‌گذارد.

هاشم‌زایی گفت: من معتقدم در این دوره با توجه به مشکلات و مسائلی که وجود دارد مجلس در رأی اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی یک اقدام جدیدی انجام می‌دهد و مشخص است که دیگر نمایندگان بیش از 200 رأی به وزرا نمی‌دهند بلکه وزرا از مجلس رأی ناپلئونی می‌گیرند.

او در خصوص برخی شائبه‌ها مبنی بر معرفی دو تن از وزرا برای رد توسط مجلس، گفت: در خصوص آقای شریعتمداری اگر این حرف را بزنیم ممکن است که قابل‌ باور باشد. ایشان وزیر بوده و در دولت موضع‌گیری‌هایی داشته بنابراین این موضوع را در خصوص ایشان رد نمی‌کنم و این موضوع را من هم شنیده‌ام اما خبر قطعی ندارم. اما در خصوص وزیر راه و شهرسازی که در حال حاضر استاندار مازندران است من سوابق ایشان را منشأ اثر ندیدم البته من هنوز ایشان را ندیده‌ام اما نظر نمایندگان استان مازندران برای من مهم است.

این نماینده مجلس گفت: آقای شریعتمداری از ابتدای انقلاب مسئولیت داشته و وزیر است نمایندگان از عملکرد ایشان مطلع هستند و تصمیمشان را گرفته‌اند. اما در خصوص سایر وزرای پیشنهادی که پیش‌ از این وزیر نبوده‌اند و در سطح بالا کارنکرده‌اند، وضعیت متفاوت است.

هاشم‌زایی در پایان تأکید کرد: مطمئن باشید جو روانی در خصوص عدم موفقیت دولت و تیم اقتصادی دولت در رأی به وزرا تأثیر می‌گذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها