کد خبر: 238122
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

در بیانیه شورای مرکزی حزب اعتمادملی تاکید شد

اعتمادملی کمافی‌السابق در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و اندیشه امام گام برمی‌دارد

شورای مرکزی حزب اعتمادملی پس از برگزاری نخستین جلسه شورای مرکزی جدید این حزب و انتخاب ارکان رسمی در بیانیه‌ای تاکید کرد که حزب اعتمادملی کما‌فی‌السابق در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و اندیشه امام گام برمی‌دارد.

اعتمادملی کمافی‌السابق در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و اندیشه امام گام برمی‌دارد
کد خبر: 238122
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شورای مرکزی حزب اعتمادملی پس از برگزاری نخستین جلسه شورای مرکزی جدید این حزب و انتخاب ارکان رسمی بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش سایت رسمی حزب اعتمادملی، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

نگاهی گذرا به تاریخ تحزب در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی نمایشگاهی از توفیقات مقطعی و ناکامی‌های دنباله‌دار احزاب است. بررسی چرایی این ماجرای تلخ تحقیقا از حوصله این مقال فراتر است و باید در جایگاهی شایسته به فراخور ارزش علمی و تاریخی‌اش بررسی شود.

حزب اعتماد ملی در برهه‌ای از تاریخ انقلاب شکل گرفت که سپهر سیاسی و تشکیلاتی ایران دچار تلاطم و تغییر بود. اختلاف‌نظر‌های گسترده در منظومه تعاملات اصلاح‌طلبانه در فرآیند انتخابات 84 و نیاز فراگیری که به درانداختن طرحی نو در عرصه تحزب چهره‌نمایی می‌کرد، باعث شد تا حزب اعتماد ملی با رویکرد ساماندهی به ناهنجاری‌های این ساحت ظهور کند.

هنجارآفرینی‌ها و ساختارسازی‌های حزبی توسط اعتماد ملی آنقدر استحکام نیافته بود که در انتخابات 88 تحت تاثیر التهابات و تشنجات هدفمند و سازماندهی شده مخالفان سیاست‌ورزی قاعده‌مند واقع نشود. وقایع 88 و حوادث پس از آن متاسفانه مدتی فعالیت‌های حزب را به محاق برد و حصر دبیرکل مظلوم آن همراه با توقیف روزنامه اعتمادملی می‌رفت که تلاش مخالفان این تشکیلات گسترده را به نتیجه برساند. اما هضم و حلم و چاره‌اندیشی‌های نیروهای اصیل و فکور اعتمادملی مانع از تحقق این امر شد و حزب توانست ققنوس‌وار سر از خاکستر سردی و تشتت برآورده در آستانه انتخابات 92 و تلاش و پویش روزآمد اصلاح‌طلبان مبنی بر حضور موثر در امر تصمیم‌سازی و انتخابگری، نیروهای اعتماد ملی نیز در سراسر کشور فعال شده و در ستادهای کاندیداهای موثر و مورد وفاق به ایفای نقش پرداختند.

رویکرد موثر و تشکیلاتی حزب در این مرحله انگیزه بازسازی و فعالیت حزب در دوره جدید را بیش از پیش افزایش داد. به نحوی که در مدتی کوتاه اکثر دفاتر حزبی در سراسر کشور به ساماندهی نیروهای موجود و جذب اعضای جدید پرداختند. حزب از این مرحله به بعد به صورت جدی در مناسبات و تعاملات سیاسی، ملی و منطقه‌ای وارد شد تا آنجا که در چند انتخابات پس از آن مثل مجلس دهم و شوراهای اسلامی پنجم در کنار دیگر همفکران و همتایان خویش در اردوگاه اصلاحات منشا خدمات و نقش‌آفرینی‌های ماندگاری شد.

حضور نمایندگان حزب اعتمادملی در مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر تهران و مراکز استان‌های کشور و نیز انتخاب شهردار پاکدست و توانای تهران از میان مجموعه شورای مرکزی حزب تماما حکایت از حضور معنادار و موثر این حزب در منظومه سیاسی و حزبی ایران دارد. در این مسیر البته توفیقات حاصله با مشکلات و مصائب متنوعی نیز همراه بود که برخی از آنها بیرونی و بعضی متاسفانه درون خانوادگی بودند. مشکلات و اختلافاتی که اگر تدبیر دبیرکل محصور و شجاع حزب نبود، چه‌بسا احتمالاً به متلاشی شدن جزب اعتمادملی منجر می‌شد.

همچنان که گفته شد این مرحله از عمر اعتمادملی با تدبیر دبیرکل و اعضای فهیم و فکور شورای مرکزی و دیگر اعضا و هواداران حزب و به لطف خداوند با پشت سر گذاشتن دو کنگره در فاصله‌ای کوتاه روند تغییر و تحولات قانونی را طی کرد و اینک اعضای شورای مرکزی حزب انتخاب شده‌اند. شورایی که نام کروبی بر تارک آن می‌درخشد و در اولین جلسه شورا تمامی اعضا به دبیرکلی مجدد «مهدی کروبی» رای دادند.

این شورا که امروز اولین جلسه‌اش را در دفتر مرکزی حزب برگزار کرد با رویکرد چابک‌سازی و جوان‌گرایی و نیز استفاده مناسب از ظرفیت زنان و اقوام و مذاهب تشکیل شد و به لطف حق چهره‌های درخشانی از تمامی جوامع هدف در آن حضور دارند.

جلسه امروز البته پس از انتخاب دبیرکل محترم به اتفاق به انتخاب قائم‌مقام - الیاس حضرتی - سخنگو (اسماعیل گرامی‌مقدم) و روسای دفاتر پنجگانه حزب نیز پرداخت و آقایان

- دکتر سیدرضا نوروززاده به عنوان رییس دفتر اقتصادی

- دکتر سیدرحیم ابوالحسنی به عنوان رییس دفتر سیاسی

- دکتر رئوف قادری به عنوان رییس دفتر اجتماعی

- دکتر نصیری قیداری به عنوان رییس دفتر فرهنگی

و دکتر محمد جلیلیان به عنوان رییس دفتر حقوقی برگزیده شدند.

بدیهی است درخشش حزب و دبیرکل محترمش در عرصه‌های مختلف می‌تواند موضع‌گیری‌های متفاوتی را در پی داشته باشد از جمله مواضع ناپخته و نسنجیده دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و یا سخنان قابل تأمل یکی از روحانیون وابسته به جامعه روحانیت مبارز تهران که اگر برای ایشان مایه فخر و مباهات نباشد که نیست برای تشکل متبوع ایشان اسباب وهن و شرمندگی امروز و فردای تاریخ روحانیت شیعه می‌گردد. شورای مرکزی حزب اعتمادملی عزم راسخ بر آن است که کمافی‌السابق در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تفکر و اندیشه امام راحل گام بردارد و برای دستیابی به آن اهداف و آرمان‌هایی در بستر قانون و عمل شفاف سیاسی حامی حقوق سیاسی و اجتماعی ملت ایران باشد.

به امید حق

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها