کد خبر: 237771
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۲:۰۷:۰۰
| |

محمدصالح جوکار، معاون پارلمانی سپاه پاسداران

عربستان راه نجاتی در یمن پیدا نخواهد کرد

محمّدصالح جوکار، کارشناس مسائل امنیتی گفت: یمنی­‌ها در مقابل تجاوز­های موشکی و هوایی دفاع می­‌کنند، ولی با گسترده‌­تر شدن دامنه­‌ جنگ، سیستم دفاعی خود را از حالت تدافعی به تهاجمی در­ آوردند.

عربستان راه نجاتی در یمن پیدا نخواهد کرد
کد خبر: 237771
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدصالح جوکار، معاون پارلمانی سپاه پاسداران با بیان این­که عربستان و متّحدانش مانند امارات جنگی نیابتی را از سوی آمریکا در یمن آغاز کردند، بیان کرد: ائتلاف سعودی امکانات، اراده­‌ و توان­مندی لازم برای غلبه­ بر جبهه‌ مقاومت ندارد. مردم یمن با تقدیم شهیدان بسیار، در راه هدف­‌هایشان ایستادگی کرده­‌اند و محکم‌تر از آل سعود و هم­پیمانانش ظاهر شده­‌اند.


وی تأکید کرد: یمنی­‌ها مقابل تجاوز­های موشکی و هوایی دفاع می­‌کنند، ولی با گسترده‌­تر شدن دامنه­‌ جنگ، سیستم دفاعی خود را از حالت تدافعی به تهاجمی در­ آوردند. انصار الله با بهره­‌گیری از موشک­‌های دور­بُرد و ناو، بعضی مکان­‌ها مانند فرود­گاه را هدف قرار داد تا هشداری برای طرف مقابل باشد. آن­ها نشان دادند هر کس در برابر رسیدن به هدف­هایشان با آنان دشمنی کند، با وی به مقابله بر­می­‌خیزند.

جوکار گفت: زمانی که بانک­‌های یمن اعلام کردند برای چاپ اسکناس پشتوانه می­‌خواهند، بلافاصله مردم به خصوص زنان مقابل بانک صف کشیدند و طلا­هایشان را تحویل دادند. ملت یمن با ایثار نسبت به یک­دیگر، در طول این مسیر جان‌­فشانی کرده و می‌کنند. آن­ها با سر­لوحه قرار دادن آیه‌ی إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ... صادقانه در این راه وارد می­‌شوند و از سرمایه‌­هایشان در راه خدا می­‌گذرند. ملّت ایران هم چنین تجربه­‌هایی را در دوران دفاع مقدّس داشت.

کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به فقر شدید و پشتیبانی مردم یمن در ساخت موشک، اظهار کرد: متخصّصان یمنی ساخت موشک بر اساس الگو­های موجود به تولید آن می‌­پردازند. انصار الله تا کنون نخواسته که از موشک ­هایش به گونه­‌ی گسترده بهره ببرد و به طور محدود استفاده کرده‌ ­است.

وی با اشاره به شکست‌های نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان ادامه داد: ائتلاف سعودی به این نتیجه رسیده که نمی‌­تواند در یمن پیروز شود و با ایجاد گروه‌­های تروریستی و حمایت از آن­ها، در پی راه­‌هایی برای کسب امتیاز در منطقه است. سعودی­‌ها با تأمین سرمایه و تجهیزات برای تروریست­‌ها در یمن، عراق و سوریه، می­‌خواهند از ورود انقلاب اسلامی در سطح منطقه جلو­گیری کنند.

جوکار در پایان تصریح کرد: رژیم سعودی تمام راهبرد­های آمریکا را در خاور­میانه دنبال می‌کند و اجرای حرکت­‌های تروریستی در راستای همان راه­برد­ها است. نابودی گروه­‌های تروریستی مانند داعش و به بن­‌بست رسیدن عربستان در یمن و منطقه، نشان می­‌دهد که راه نجاتی برای آنان وجود نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها