کد خبر: 235284
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۰:۵۶:۰۰
| |

محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

هرگونه فاصله فراکسیون امید از وعده‌ها، در انتخابات اثر دارد

محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه این شورا بر عملکرد فراکسیون امید نظارت دارد، گفت: نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس اگر از شعارها و وعده‌هایی که به مردم دادند فاصله بگیرند، حتما آثارش را در انتخابات مجلس بعدی خواهند دید.

هرگونه فاصله فراکسیون امید از وعده‌ها، در انتخابات اثر دارد
کد خبر: 235284
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۰:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به عدم تصویب فوریت طرح عفو عمومی در مجلس بیان کرد: طرح عفو عمومی طرح بسیار خوبی است که در شرایط فعلی می‌تواند راهگشا و وحدت آفرین باشد. ما در کشور به‌ویژه در حوزه مسائل سیاسی اختلاف نظر داریم، بر اساس همین اختلاف نظر و سلیقه، چهره‌های سیاسی، روزنامه‌نگاران یا فعالان سیاسی و مدنی به‌دلایل مختلف تحت عناوین اختلال در امنیت ملی و موارد مشابه محکوم و در زندان به سر می‌برند. به‌ویژه پس از حوادث سال 88 این مسئله حادتر شد.


او اضافه کرد: تعداد زیادی از نیروهای سیاسی و اجتماعی با همین عناوین یا در انتظار اجرای حکم هستند یا حکم‌هایشان در حال اجراست. این اتفاق برای افکار عمومی قابل قبول نیست و مردم در انتخابات مخالفت خود را با این روند نشان داده‌اند، بنابراین طرح عفو عمومی که مطرح شد مورد استقبال قرار گرفت.


میرلوحی گفت: این طرح با قید دوفوریت به صحن آمده بود اما فوریت آن هم تصویب نشد و اکنون قرار است به صورت عادی در مجلس بررسی شود. البته طرح‌هایی که با فاصله کم فوریت آنان به تصویب نمی‌رسد نشان می‌دهد طرفداران قابل توجهی دارد و نمی‌توان از رأی آوری آن ناامید بود. امید است کمیسیون‌های مربوطه هرچه سریعتر این طرح را بررسی کنند و پیام این تعداد رأی در رفتار کمیسیون دیده شود.


عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به عدم تلاش فراکسیون امید برای تصویب فوریت طرح عفو عمومی و عدم انسجام این فراکسیون در ر‌أی به طرح‌ها و لوایح گفت: این‌ها چیزی نیست که بتوانیم منکر شویم. ما لیست امید مجلس را در شرایط سال 94 بستیم. همه می‌دانیم چه شرایطی آن زمان وجود داشت، برندهای اصلاح‌طلبی را محدود کرده بودند و در آن شرایط بهترین لیست همین لیست امید بود. ما از لیست امید همچنان دفاع می‌کنیم ولو معتقدیم نواقصی هم دارد.


او اظهار کرد: افکار عمومی که به نام لیست امید رأی دادند از نمایندگان انتظاراتی دارند. بنابراین اینها اگر از شعارها و قولی که به مردم دادند فاصله بگیرند، حتما آثارش را در آینده و در انتخابات مجلس خواهند دید.


میرلوحی با بیان اینکه اگر فراکسیون امید مراقبت نکند فاصله‌اش با افکار عمومی بیشتر می‌شود، گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری بر عملکرد فراکسیون امید نظارت دارد و این مسئله را برای انتخابات آینده در نظر خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها