کد خبر: 234372
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سفر روحانی به نیویورک ضروری بود/ یکی از مولفه‌های قدرت ما، حقانیت مواضع ماست/ رئیس‌جمهور باید راجع به رفتار آمریکا روشنگری کند

یک تحلیل مسائل سیاسی گفت: شاید بتوان گفت در میان سفرهایی که روسای جمهور ایران در 10 سال گذشته به سازمان ملل متحد کردند، شاید ضروری‌ترین آنها همین سفری بود که آقای روحانی رفتند.

سفر روحانی به نیویورک ضروری بود/ یکی از مولفه‌های قدرت ما، حقانیت مواضع ماست/ رئیس‌جمهور باید راجع به رفتار آمریکا روشنگری کند
کد خبر: 234372
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی به نیویورک سفر کرده تا در سازمان ملل متحد حاضر شود تا ضمن سخنرانی در مجمع عمومی این سازمان، دیدارها و ملاقات‌های متنوعی با سران کشورهای دیگر، گروه‌ها و رسانه‌های بین‌المللی انجام دهد. خروج آمریکا از برجام و تحریم یک‌جانبه ایران توسط آمریکا بر اهمیت سفر حسن روحانی افزوده است.

در این راستا ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است این سفر بسیار لازم بود و شاید بتوان گفت در میان سفرهایی که روسای جمهور ایران در 10 سال گذشته به سازمان ملل متحد کردند، شاید ضروری‌ترین آنها همین سفری بود که آقای روحانی رفتند.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه بهره‌برداری‌های بسیار خوب دیپلماتیک می‌تواند دستاورد این سفر باشد، گفت: دیدار با سران کشورهای دیگر که همیشه انجام می‌شود اما این بار موضوعیت بیشتری برای جمهوری اسلامی ایران دارد و همینطور سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حائز اهمیت است.

او با اشاره به خروج آمریکا از برجام و همچنین وضع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اضافه کرد: محور اصلی این صحبت‌ها و ملاقات‌های دو جانبه، باید در خصوص ایالات متحده آمریکا باشد و این موضوع که آمریکا با خروج خود از برجام هم قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرد و هم یک تعهد بین‌المللی که بین ایران و قدرت‌های بزرگ جهانی امضا شده بود.


این کارشناس مسائل سیاسی گفت: مسئله‌ دیگر تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده آمریکاست که باید این موضوع هم توسط حسن روحانی مطرح شود که این تحریم‌ها غیرقانونی است و اینکه از نظر روابط بین‌الملل جاری این عمل چه آثار سویی می‌تواند داشته باشد.

ایمانی افزود: نکته دیگر که آقای روحانی باید روی آن مانور دیپلماتیک دهد، نقش کشورهای باقیمانده در برجام برای ادامه برجام است. اگر برجام بخواهد اینگونه پیش برود که یک طرف یعنی ایران تعهدات خود را به طور کامل انجام دهد و طرف‌های دیگر عملاً از زیر مسئولیت ایفای تعهدات خود شانه خالی کنند، این مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نیست و قطعاً اگر وضع به این منوال بخواهد پیش برود ایران تصمیم دیگری در قبال برجام باید بگیرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: طبعاً ارتباطات دیپلماتیک نقش موثری دارد البته من نمی‌گویم تنها نقش را دارد. اگر ایران مواضع خود را به خوبی بیان کند و بتواند کشورهای بیشتری را هم‌فکر خود کند، آمریکا به لحاظ دیپلماتیک دچار انزوای سیاسی خواهد شد.

ناصر ایمانی در پایان گفت: ما از مولفه‌های قدرتی که در جمهوری اسلامی ایران داریم یکی حقانیت مواضع خودمان است. باید از این مولفه قدرت در کنار مولفه‌های دیگر به خوبی بهره‌برداری کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها