کد خبر: 230713
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

تلاش برای از حد نصاب انداختن دولت هم‌نوایی با دشمنان است/ به جای استیضاح‌های پی‌درپی به سمت آشتی‌ملی برویم

یک عضو حزب اتحاد ملت با اشاره به فشار بر دولت از طریق استیضاح و سوال گفت: استیضاح و تلاش برای اینکه دولت را از رسمیت بیندازند در شرایط موجودی که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی و فشارهای زیاد بین‌المللی از طریق آمریکا قرار گرفته‌ایم هم‌نوائى با دشمنان است.

تلاش برای از حد نصاب انداختن دولت هم‌نوایی با دشمنان است/ به جای استیضاح‌های پی‌درپی به سمت آشتی‌ملی برویم
کد خبر: 230713
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره طرح استیضاح‌های مختلف که در دستورکار کمیسیون‌های مجلس است، با تاکید بر این‌که به دولت نقد وارد است، گفت: تغییر در شرایط موجود در بخش قابل‌توجهی از کارگزاران به‌خصوص در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی اجتناب‌ناپذیر است و دولت و شخص رییس‌جمهوری باید با سرعت، جسارت و شجاعت تن به این تغییرات دهد.

او در ادامه عنوان کرد که رییس‌جمهور باید افرادی را که در شرایط بحرانی موجود می‌توانند امور را مدیریت کنند، به کار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به فشار بر دولت از طریق استیضاح و سوال گفت: استیضاح و تلاش برای اینکه دولت را از رسمیت بیندازند در شرایط موجودی که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی و فشارهای زیاد بین‌المللی از طریق آمریکا قرار گرفته‌ایم هم ‌نوائى با دشمنان است.

او با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه طرح سوال از رییس‌جمهوری عنوان کرد: موضوعی که رییس‌جمهور در پاسخ به نمایندگان مطرح و به اتفاقات دی ماه در مشهد اشاره و تاکید کردند که آن حرکت چراغ سبزی برای اقدامات خشن بعدی آمریکا علیه کشور و خروج ترامپ ازبرجام شد،‌ موضوع مهمی بود.

عضو حزب اتحاد ملت ایران بیان کرد: امروز بعد از خداوند، بزرگترین پایگاه اتکاء حکومت، مردم است و اگر پایگاه مردمی نظام و دولت دچار تزلزل شود، جمع و جور کردن آن به طور قطع یقین کار آسانی نیست. به نظر من در چنین شرایطی رفتن به سمت استیضاح، برداشتن رای اعتماد از وزرا و متزلزل کردن شالوده اساسی کار دولت، درست نیست.

انصاری ادامه داد: بزرگان نظام باید جلوی این حرکت را با تدبیر بگیرند و اگر قرار است این تغییرات به وجود آید که باید ایجاد شود، بهتر است از طریق راه متعارف و جاری از طریق خود دولت باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب تاکید کرد: باید در شرایط موجود یک صدا، یک استراتژی و یک پیام را از طریق تریبون‌ها برای مخالفان کشور به صدا درآید تا پیام مثبتی برای اتفاقات داخلی باشد و از آن طرف دشمنان و کسانی که قصد انهدام نظام از بیرون را دارند، بدانند که اینجا همبستگی ملی و حضور همه اقشار، متولیان و مسئولان در یک چارچوب است.

عضو حزب اتحاد ملت با تاکید بر لزوم آشتی ملی بیان کرد: قطعا به جای حرکت‌هایی مانند استیضاح‌های پی‌درپی که نتیجه آن متزلزل کردن دولت است، رفتن به سمت آشتی‌ملی، کنار گذاشتن کینه‌ها، رفع حصر، رفع محدودیت‌ها، عفو عمومی زندانیان سیاسی و ... خیلی موثر خواهد بود.

او در ادامه افزود: باید امکاناتی به وجود آوریم تا کسانی که عاشق این آب و خاک هستند، چه کسانی که در داخل و چه کسانی که در خارج هستند این پیام به آنها ارسال شود که در جهت ساختن کشور هم‌نوا باشند. به نظر من بزرگترین عامل پیروزی و موفقیت در شرایط این موضوع موجود خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها