کد خبر: 228873
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ۱۵:۰۴:۰۰
| |

کاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش‌وپرورش:

فعلاً کسی نسبت به دولت روحانی نمره بالاتری ندارد

وزیر اسبق آموزش‌وپرورش گفت: مخالفان دولت این روزها از هر فرصتی برای ناامید کردن مردم استفاده می‌کنند و از هیچ سناریویی برای تخریب دولت کوتاهی نمی‌کنند. هرچند تکلیف افرادی که در خارج از کشور به دنبال تخریب دولت و نظام هستند، مشخص است اما نکته‌ای که باعث تعجب می‌شود همنوایی برخی جریان‌های داخلی با دشمنان کشور است.

فعلاً کسی نسبت به دولت روحانی نمره بالاتری ندارد
کد خبر: 228873
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ۱۵:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| کاظم اکرمی در یادداشتی با طرح این موضوع که «شرایط امروز برای استفاده از حق قانونی نمایندگان در خصوص سؤال از رئیس‌جمهوری به صلاح نیست» نوشت:

«در حال حاضر کسی را سراغ نداریم که بتواند نسبت به دولت روحانی نمره بالاتری را بگیرد و یا بتواند همه مشکلات را حل کند.

سؤال از وزرا و رئیس‌جمهور یک حق قانونی و طبیعی برای نمایندگان مجلس است، اما معلوم نیست که هر حقی در هر زمان و شرایطی کاملاً حقیقت همراه آن باشد یا نه. خیلی از حق‌هاست که درزمانی مطرح می‌شود که نتیجه آن باطل خواهد بود. در شرایطی که امروزه در آن هستیم و همچنین فشارهایی که از خارج بر جامعه ما تحمیل می‌شود این‌که نمایندگان بخواهند در این شرایط از حق قانونی‌شان در سؤال از رئیس‌جمهور و برکناری از وزرا استفاده کنند نه‌تنها نتیجه مطلوبی برای کشور ندارد بلکه بالعکس نتیجه معکوس هم خواهد داشت.

در این شرایط استفاده از حق قانونی نمایندگان در خصوص سؤال از رئیس‌جمهوری به صلاح نیست و می‌توانستند به تذکر اکتفا کنند و حتی برای آن‌وقت تعیین کنند که مثلاً اگر این تذکرات ظرف یک ماه اجرا نشد بعد رئیس‌جمهور را به مجلس دعوت کنند اما این‌که این مراحل طی نشود و مستقیم سر این مسئله بروند در این شرایط به نفع هیچ‌کس نخواهد بود.

کسانی در این میان اهدافی دارند که این فشارها را به دولت می‌آورند. برخی از امضاکنندگان سؤال از رئیس‌جمهور جزء مخالفان دولت بوده‌اند و بنابراین این‌طور نیست که بگوییم بی‌طرف هستند اما درهرصورت شرایط مناسبی را برای این کار انتخاب نکرده‌اند.

یادمان نمی‌رود که این‌گونه فشارها در گذشته به رئیس اصلاحات هم وارد می‌شده است.

با همه ایراداتی که در دولت‌های نهم و دهم بود نه صداوسیما مخالفت خود را ابراز می‌کرد و نه نمایندگان مجلس درحالی‌که در حال حاضر همه برنامه‌های تلویزیون در راستای تخریب دولت است و مقصر همه مسائل کنونی کشور را دولت، نشان می‌دهد. ساختار آموزش‌وپرورش در آخرین سال دولت دهم به هم‌ریخت یعنی دوره راهنمایی را برداشتند و نتیجه آن این شد که دبیری که 20 سال فیزیک در دبیرستان آموزش می‌داده به‌اجبار کلاس دوم را تدریس کند. این در حالی است که آن موقع کسی نسبت به این موضوع اعتراضی نکرد در آن زمان باوجود مشکلات متعدد کسی نگفت که چرا ساختارها را به هم می‌ریزید و نه‌تنها صدایی درنیامد بلکه گفتند حضرت ولیعصر دعاگوی احمدی‌نژاد است.

نمی‌توان به‌صورت قطعی گفت این اقدام‌ها به خاطر خدا و مصالح ملت است البته که نفی نمی‌کنم و ممکن است برخی از نمایندگان سؤال از رئیس‌جمهور، مصالح مردم را هم در نظر گرفته باشند اما همان‌طور که اشاره شد این روند فضای نامناسبی را ایجاد خواهد کرد و باعث ایجاد دلسردی بیشتری برای مردم خواهد شد. درمجموع در شرایط کنونی پرسش سؤال و برکناری وزرا به نفع کشور نخواهد بود.

باید در انتخاب وزرا شاخص‌های بالاتری را انتخاب می‌کردند .دولت باید کاملاً روی همه مسائل نظارت داشته باشد و ارتباطش را با افراد باتجربه حفظ کند و از آن‌ها کمک بگیرد. در حال حاضر کسی را سراغ نداریم که بتواند نسبت به دولت روحانی نمره بالاتری را بگیرد و یا بتواند همه مشکلات را حل کند.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها