کد خبر: 227384
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۱ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین

ای کاش علی لاریجانی هم به عضویت حزب رفاه ملت در می‌آمد/ لاریجانی در خود قابلیت رئیس‌جمهوری می‌بیند/ طبیعی است همه اعضای لیست امید اصلاح‌طلب خالص نباشند

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: انتظار داشتیم که اگر رهبر معنوی این حزب آقای لاریجانی است، ای کاش خود ایشان هم عضویت در حزب را می‌پذیرفتند و در بین اعضای حزب رفاه ملت حضور بهم می‌رساندند.

ای کاش علی لاریجانی هم به عضویت حزب رفاه ملت در می‌آمد/ لاریجانی در خود قابلیت رئیس‌جمهوری می‌بیند/ طبیعی است همه اعضای لیست امید اصلاح‌طلب خالص نباشند
کد خبر: 227384
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از کش و قوس‌های فراوان حزب رفاه ملت ایران که گفته می‌شد منتسب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی است، کنگره خود را برگزار کرد. این در حالی است که پیشتر قرار بود این حزب به نام رهروان تشکیل شود اما تصمیم‌نهایی اعضای این حزب تغییر نام به حزب رفاه ملت ایران بود. هرچند علی لاریجانی در کنگره این حزب شرکت نکرد و بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی حزب رفاه ملت هم اعلام کرد این حزب به علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف و علی اکبر ناطق نوری وابستگی نداشته و کاملا مستقل است.

اما بسیاری از تحلیل‌گران این اقدام نزدیکان لاریجانی را زمینه‌چینی برای حضور رئیس مجلس در انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند. درباره تاسیس این حزب به سراغ سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی رفتیم و او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه هر گونه تشکل‌یابی از طرف نیروهای سیاسی و اجتماعی و حرکت شناسنامه‌دار و هویت‌مند در عرصه سیاسی باید مورد تقدیر قرار بگیرد، گفت: به عنوان یک فعال سیاسی از حضور سازمان‌مند و با شناسنامه، فعالان سیاسی در قالب هر تشکلی از جمله حزب رفاه ملت ایران استقبال و برای آنها آرزوی توفیق می‌کنم. امیدوارم که در طرح دیدگاه‌ها و پیگیری برنامه‌ها در جهت رفاه ملت ایران اسلامی موفق باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: البته انتظار داشتیم که اگر رهبر معنوی این حزب آقای لاریجانی است، ای کاش خود ایشان هم عضویت در حزب را می‌پذیرفتند و در بین اعضای حزب رفاه ملت حضور بهم می‌رساندند.

او افزود: آقای لاریجانی یک نیروی سیاسی هستند که در جایگاه بسیار مهمی هم در سیاست ایران قرار دارند و اگر در یک تشکل سیاسی نام‌نویسی می‌کردند و فعالیت نشان‌دار سیاسی خود را در قالب این حزب پی می‌گرفتند جای خوشبختی بیشتری داشت.

شریعتی گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی تشکیل می‌شوند تا سهمی از کیک قدرت را نصیب خود کنند و اگر تاسیس این حزب برای کاندیدا شدن آقای لاریجانی برای ریاست جمهوری هم باشد، خرده‌ای بر آنها نمی‌توان گرفت. البته ما باید شفافیت را از این حزب طلب کنیم تا بتوانیم آن را طلب کنیم فارغ از اینکه چه برنامه‌ای دارند برای انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری.

او افزود: آقای لاریجانی همواره چهره‌ای مطرح بوده و در گذشته نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم بوده و رایی حداقلی را هم در سبد خود ذخیره کرده است. ایشان به عنوان رئیس یک از قوای کشور، در خود این قابلیت را می‌بینند که برای ریاست جمهوری هم برنامه داشته باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره حضور برخی از موسسان حزب رفاه ملت در فهرست امید برای انتخابات سال 94 گفت: فهرست امید در سال 94 در شرایط خاصی تدوین شد و حاصل یک ائتلاف بزرگ علیه تندروی، افراطی‌گری و اقتدارگرایی بود.

او ادامه داد: طبیعی است که تمام اعضای فهرست امید به گرایشات خالص اصلاح‌طلبی نزدیک نباشند. سال 94 ائتلاف حداکثری در برابر افراطی‌گری و هدف هم انزوای افراطیون در مجلس دهم بود که این توفیق هم حاصل شد؛ فهرست 200 نفره جبهه پایداری و نزدیکان آنها در مجلس نهم به فهرستی 50 نفری در مجلس دهم کاهش یافت. حاضران در فهرست امید که اکنون عضو فراکسیون امید مجلس نیستند از جمله بهروز نعمتی و کاظم جلالی حق دارند که در تشکل‌هایی غیر اصلاح‌طلب سامان پیدا کنند.

سعید شریعتی درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با حزب رفاه ملت در سال 98، گفت: درباره اینکه در سال 98 موضوع اصلی سیاست چه باشد و ائتلاف‌های سیاسی به چه سمت و سویی سوق پیدا می‌کند، در جامعه سیال سیاسی ایران هنوز خیلی زود است که درباره آن صحبت کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها