کد خبر: 226580
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۰۸:۳۶:۰۰
| |

یادداشتی از ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا؛

ملاحظات تریبون‌های رسمی

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا نوشت:هرگونه مطلبی دال بر انشقاق بین قوای سه‌گانه از سوی دولت، نمایندگان مجلس یا مسوولان قضایی صحیح نیست. نباید فضایی در کشور ایجاد و به مردم القا کرد که هر‌یک از قوا در مورد یک موضوع از جمله فیلترینگ یا هر موضوع دیگری، نظرات مختلفی دارند.

ملاحظات تریبون‌های رسمی
کد خبر: 226580
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی نوشت: شرایط موجود کشور ایجاب می‌کند که بیش از همیشه در‌راستای تقویت انسجام و وحدت داخلی بکوشیم.

تلاش‌های قابل‌توجهی نیز در این زمینه صورت گرفته است. مصداق آن تدبیر رهبری برای برگزاری جلسات اقتصادی در عالی‌ترین سطح است. مقام معظم رهبری همچنین اختیار داده‌اند که سران سه قوه در جلسات مذکور تصمیمات لازم و مناسب را اتخاذ کنند. اینها نشانه ضرورت تقویت اتحاد در کشور است.

بنابراین بیان هرگونه مطلبی دال بر انشقاق بین قوای سه‌گانه از سوی دولت، نمایندگان مجلس یا مسوولان قضایی صحیح نیست. نباید فضایی در کشور ایجاد و به مردم القا کرد که هر‌یک از قوا در مورد یک موضوع از جمله فیلترینگ یا هر موضوع دیگری، نظرات مختلفی دارند. ممکن است چنین باشد و اختلاف‌نظرهایی در میان باشد اما طرح آن در سطح جامعه به تقابل بین قوا دامن می‌زند و پسندیده نیست.

اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر عدم شرکت در جلسه با وزرایی که خواستار رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی بودند، می‌توانست به‌نحو بهتری بیان شود. حتما شرکت نکردن در این جلسه با منطق و دلیلی همراه بوده است مثلا ممکن است که به جلسه نرفته باشند تا رسانه‌های حامی دولت در انتشار اخبار شیطنت نکرده و ننویسند که دولت مخالف رفع فیلتر و قوه قضاییه مخالف است. به هر حال می‌توان به شیوه و با بیان بهتری به مقصود رسید و به انسجام داخلی و وحدت قوا لطمه نزد. توجه داشته باشید که موارد متعدد دیگری از اظهارات مسوولان وجود داد و نشان می‌دهد که ضرورت تقویت همکاری‌های قوا بعضا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال همین دیروز رییس‌جمهور تاکید کرده بودند که مسائل اقتصادی با بگیر‌و‌ببند حل نمی‌شود. این اظهارنظر نیز می‌تواند نوعی تعریض به اقدامات قوه قضاییه برای برخورد به مفسدین تلقی شود.

جلسه استیضاح آقای ربیعی در مجلس شورای اسلامی نیز مثال دیگری است. صحبت‌هایی که در آن جلسه مطرح شد نه به نفع نمایندگان مجلس بود و نه دولت و شخص ربیعی. اینگونه اظهارنظرها درحالی بیان می‌شود که همه قوا و مسوولان بیش از هر چیز نیاز به همکاری و تعامل دارند. برای افزایش همکاری و وحدت نیز باید کمی کظم‌غیظ کرده و اختلاف‌نظرها را به شیوه مناسب‌تری رفع کنند. می‌توان اختلاف‌نظرهای موجود را در جلسات خصوصی حل و فصل کرد و همه مسائل را به تریبون‌های رسمی نکشید. از طرف دیگر برای تصمیم‌گیری در مورد مسائل مختلف، مراکز تصمیم‌گیری مشخص وجود دارد. مسوولان امر باید برای بیان نظرات خود در جلسات مربوطه شرکت کرده و همان‌جا دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. شرایط کشور به گونه‌ای است که طرح اختلاف‌نظرهای طبیعی موجود در جامعه صحیح نیست.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها