کد خبر: 225788
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۵:۳۷:۰۰
| |

رضازاده مطرح کرد:

تعیین تکلیف لایحه CFT در گرو نظر صحن علنی قوه مقننه

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه تعیین تکلیف لایحه CFT در گرو نظر صحن علنی قوه مقننه است، گفت: نباید با مرتبط کردن CFT و نظر رهبر انقلاب فضای سیاسی کاری ایجاد شود.

تعیین تکلیف لایحه CFT در گرو نظر صحن علنی قوه مقننه
کد خبر: 225788
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۵:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین رضازاده ، در خصوص اتمام زمان مسکوت ماندن 2 ماهه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم و روند رسیدگی به این امر در قوه مقننه، گفت: باید یادآور شد بررسی لایحه CFT در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به پایان رسید و نمایندگان مردم در صحن علنی اقدام به مسکوت گذاشتن لایحه در مدت مشخص کردند.

کمیسیون قضائی و حقوقی لایحه CFT را بررسی نخواهد کرد

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس باید اذعان کرد لایحه CFT دیگر در کمیسیون بررسی نخواهد شد و باید برای بررسی در دستورکار صحن علنی قرار بگیرد.

وی در خصوص اینکه برخی از نمایندگان عنوان می کنند تعیین تکلیف CFT در گرو دریافت نظر رهبر انقلاب است، ادامه داد: پس از سخنان رهبر انقلاب در خصوص موضوع مذکور، برخی استنباط کردند که رهبر انقلاب مخالف تصویب لایحه CFT هستند و برخی دیگر هم این برداشت را اشتباه دانستند.

دریافت نظر رهبر انقلاب در خصوص CFT پیگیری نشد

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از این رو موضوع استعلام نظر رهبر انقلاب در رابطه با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم مطرح شد اما بنا به دلیل اینکه شاید این امر به صلاح نباشد پیگیری نشد و مسکوت ماند.

نباید با مرتبط کردن CFT و نظر رهبر انقلاب فضای سیاسی کاری ایجاد شود

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد نباید در خصوص چنین مطالبی موضوع را به نظر رهبر انقلاب مرتبط کرد و فضای سیاسی کاری ایجاد شود زیرا ایشان بررسی امور را به قوه مقننه سپردند؛ بنابراین تعیین تکلیف CFT منوط به نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیست و باید در صحن علنی مشخص شود.

گفتنی است، نمایندگان در نشست علنی (یکشنبه، 20 خردادماه) مجلس شورای اسلامی با درخواست مسکوت ماندن دو ماهه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم با 138 رأی موافق، 103 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 253 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها