کد خبر: 225403
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

پروانه مافی عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به جلسه استیضاح ربیعی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

لابی کردن بدون منفعت‌طلبی اشکالی ندارد/ بسیاری از مباحث در جلسه استیضاح ربیعی استناد قانونی نداشت/ متهم کردن مسئولان توسط یکدیگر بسیار خطرناک است

یک عضو فراکسیون امید معتقد است بسیاری از مباحثی که در جلسه استیضاح علی ربیعی مطرح شد، استنادات درست قانونی نداشته و تنها حرف بوده است.

لابی کردن بدون منفعت‌طلبی اشکالی ندارد/ بسیاری از مباحث در جلسه استیضاح ربیعی استناد قانونی نداشت/ متهم کردن مسئولان توسط یکدیگر بسیار خطرناک است
کد خبر: 225403
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه مافی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به افشاگری‌های انجام‌شده در جلسه استیضاح وزیر کار، گفت: بحث لابی اگر اصول و قواعد خودش را داشته باشد و منفعت‌پرستی و نفع پرستی در آن نباشد، اشکالی ندارد.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ادامه داد: هرکسی در هرجایی که می‌خواهد حضورداشته باشد و یا فعالیت کند باید تبلیغات کند، درخواست کند و یا به نحوی خود را معرفی کند که این همان لابی است. منتها اگر این لابی‌ها به سمت منافع شخصی و یا گروهی بچربد، اشکال دارد و نباید لابی‌ها در پی منافع شخصی باشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه مباحث مطرح‌شده در جلسه استیضاح ربیعی لابی‌هایی با منافع شخصی بود یا خیر، تاکید کرد: بسیاری از مباحثی که در جلسه استیضاح آقای ربیعی مطرح شد، استنادات درست قانونی نداشت و تنها حرف بود. یکی از دیگری شنیده بود و هیچ‌کدام نمی‌توانست مستند قانونی داشته باشد. ما در یک جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که تهمت و افترا زدن بسیار رایج شده و متاسفانه در حال تبدیل به یک فرهنگ عمومی است.

مافی گفت: اینکه مسئولان همدیگر را بدون اینکه مطمئن به موضوعی باشند، متهم کنند بسیار خطرناک است. باید فکر اساسی برای اصلاح فرهنگ عمومی جامعه انجام شود. در فضای مجازی هم شاهد هستیم که به مسئولان افترا و تهمت می‌زنند و تا ثابت شود آن اتهام اثر منفی خودش را در ذهن مردم ایجاد می‌کند و این بار منفی دارد. باید برای اصلاح فرهنگ جامعه فکر اساسی کرد.

او ادامه داد: در فرهنگ مذهبی‌مان از تهمت زدن بسیار پرهیز داده شدیم اما به این مباحث توجه جدی نمی‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اتهاماتی که در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به مجلس و نمایندگان است، بنابراین نمایندگان باید توجه داشته باشند. تریبون باز کردن و هر حرفی را گفتن و داد زدن و داد کشیدن کار ساده‌ای است و هرکسی می‌تواند این کار را انجام دهد اما حرفی که بتواند یک جامعه را متزلزل کند و حرفی که نادرست باشد و در بین صفوف مردم در جامعه اختلال و انشقاق ایجاد کند کیفرهای الهی و بزرگ دارد و باید از آن پرهیز شود.

مافی در پایان گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید مباحث مطرح‌شده در جلسه استیضاح وزیر کار را بررسی کند و نتیجه را اعلام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها