کد خبر: 224572
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۱۲:۲۶:۰۰
| |

علیرضا سلیمی نماینده مجلس در تذکری شفاهی:

اختیاری که امروز روحانی دارد هیچ رئیس‌جمهوری نداشته است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چرا با کسانی که تصمیمات اتخاذ کردند و به اقتصاد کشور آسیب رساندند برخورد نمی‌شود.

اختیاری که امروز روحانی دارد هیچ رئیس‌جمهوری نداشته است
کد خبر: 224572
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۱۲:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: بر اساس بند هـ ماده 23 قانون دیوان محاسبات، دیوان محاسبات موظف است که در جایی که اموال عمومی اطلاق می‌شود حساسیت نشان دهد و به آن ورود پیداکند.

در اصل 156 قانون اساسی نیز یکی از وظایف قوه قضاییه این است که در حقوق عامه مردم ورود پیدا کند. سوال بنده این است که چه کسانی دستور پرداخت ارز 4200 تومانی دادند؟ حاشیه سود 40 هزار میلیاردی برای عده‌ای خاص فراهم شد. آیا در اینجا دیوان محاسبات نباید ورود پیدا کند؟

وی در ادامه اظهار کرد:‌ این روال موجب اتلاف اموال عمومی شده است. چه کسی دستور داد تا 60 تن ذخایر طلای کشور کاهش پیدا کند و چوب حراج به اموال کشور زد؟ چرا با این افراد برخورد نمی شود؟ چه کسی دستور داد تا سامانه کذایی طراحی شود 32 میلیارد دلار ارز کشور در این سامانه به تاراج گذاشته شد؟ چه کسی باعث شد قیمت مسکن تا دو برابر افزایش پیدا کند؟ آیا از درد مستاجری و مردم باخبر هستند؟

سلیمی در ادامه اظهار کرد:‌ چه کسی باعث شد نقدینگی در کشور ایجاد شود؟ چه کسی تصمیم گرفت و چه کسانی دستور اجرایی شدن آن را دادند؟ چرا با این افراد برخورد نمی‌شود و دیوان محاسبات به مجلس گزارش نمی‌دهد؟ چرا قوه قضاییه برای احقاق عموم عامه به این مسائل ورود پیدا نمی‌کند. عده‌ای می‌گویند تورم 8 درصد است. اما اگر ملاک جیب مردم باشد آیا واقعا تورم 8 درصد است؟

وی در پایان گفت: آقای رئیس جمهور اختیاری که امروز شما دارید در تاریخ بعد از انقلاب هیچ رئیس جمهوری نداشته است. توضیح دهید با توجه به حوزه اختیاراتی که دارید و مقام معظم رهبری فرمودند بروید و تصمیم بگیرید و اجرا کنید چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها