کد خبر: 223932
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۰۹:۲۲:۰۰
| |

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی به اظهارات وکیل شرکت نفت واکنش نشان داد:

وجوه باید به حساب مشترک واریز شود، نه حساب‌های اعلای مورد ادعا

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی در واکنش به صحبت‌های وکیل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر درست نبودن صحبت‌هایش در یادداشتی نوشت: براساس قرارداد منعقد شده، انتقال وجه و پرداخت بدهی صرفا از طریق افتتاح حساب مشترک در کشور ثالث و مطابق با مفاد و مندرجات قرارداد قابل انجام است و نه حساب‌های اعلای مورد ادعا.

وجوه باید به حساب مشترک واریز شود، نه حساب‌های اعلای مورد ادعا
کد خبر: 223932
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی بعد از واکنش‌های وکیل شرکت ملی نفت و بیانیه این شرکت در متنی که در اختیار اعتمادآنلاین قرار داده، نوشته است:

در خصوص واکنش شرکت محترم ملی نفت ایران و وکیل محترمشان به اظهارات دیروز اینجانب درخصوص انعقاد قرارداد پرداخت بدهی موکل آقای بابک زنجانی و لزوم افتتاح حساب مشترک مربوطه جهت تنویر افکارعمومی و آشکار شدن واقعیت به استحضار می‌رساند:

1-بر خلاف ادعای وکیل محترم شرکت ملی نفت ایران مبنی بر تکذیب انعقاد قرارداد با شرکای خارجی موکل؛ با قرارداد مذکور در تاریخ 20/10 /96 برابر با 10 ژانویه 2018 بین طرفین در کشور ثالث و با حضور نماینده محترم مرجع ذی‌صلاح قضایی امضا، منعقد و تبادل شده است (البته شاید این تکذیب از طرف وکیل محترم شرکت نفت به دلیل عدم اطلاع ایشان باشد چرا که در هیچ یک از مذاکره در سفرهای خارجی که بیش از یک سال به طول انجامید حضور نداشته است).

2- قرارداد مورخ 20/10/96 در 10 صفحه به طور مشروح و مبسوط و با ذکر جزییات چگونگی و نحوه پرداخت بدهی موکل و تعهدات و وظایف طرفین را مشخص کرده است. براساس قرارداد، انتقال وجه و پرداخت بدهی صرفا از طریق افتتاح حساب مشترک در کشور ثالث و مطابق با مفاد و مندرجات قرارداد قابل انجام است و نه حساب‌های اعلای مورد ادعا.

3- به دلیل خودداری بانک خارجی از افتتاح حساب مشترک؛ شرکای خارجی موکل طی نامه رسمی خطاب به شرکت محترم ملی نفت ایران درخواست می‌‌کند چنانچه قادر به جلب رضایت بانک دیگری جهت افتتاح حساب مشترک هستند، اعلام کنند درغیر اینصورت جهت اجرای قرارداد و بازگشایی حساب مشترک در بانک معرفی شده از جانب ایشان حاضر شوند که علی‌رغم پیگیری‌های مکرر این درخواست تا کنون از طرف مقابل اجابت نشده است.

4- ادعای مطرح شده مبنی بر اعلام شماره‌حساب‌های متعدد در تاریخ 20 تیرماه 97 به شرکای خارجی نیز منشاء آخر نبوده مصداق «تجاهل العارف» است.

اولا، شرکت محترم ملی نفت ایران خود به خوبی می‌داند؛ حساب‌های اعلای مورد ادعا به هیچ وجه حساب مشترک نبوده و کاملا خارج از چارچوب توافقات و قرارداد فی‌مابین است و اساسا خروج موضوعی داشته و امکان عملیاتی شدن و اجرای قرارداد را غیرممکن می‌سازد و هیچ کمکی هم به وصول مطالبات نخواهد کرد.

ثانیا، در یک فقره از همین حساب‌های اعلا بانک از پذیرش حتی 10 یورو پول خودداری کرد که سند آن موجود است. چراکه حساب مذکور صرفا جهت خرید کالا از وجوه حاصل از فروش نفت به همان کشور افتتاح شده بود و اساسا قابلیت دریافت و واریز وجه خارج از این شرایط را نداشت.

5- شرکت محترم ملی نفت ایران کاملا آگاه است که نقل و انتقال وجوه آن هم به مبلغ دو میلیارد یورو در نظام بانکی بین‌المللی باید متکی و مستند به قرارداد طرفین و اسناد معتبر و دلیل پرداخت باشد وگرنه هیچ بانکی در عملیات نقل و انتقال آن شرکت نخواهد کرد.

6- شرکای خارجی موکل هیچ شرط یا درخواستی خارج از مفاد و مندرجات قرارداد فی‌مابین نداشته ندارند.

در شرایط حساس کنونی و با توجه به تشدید تهدیدها و تحریم‌های بانکی بین‌المللی شایسته است با درایت و واقع‌بینی و اولویت قراردادن منافع ملی از هیچ اقدام و تلاشی جهت مساعدت به استرداد وجوه و استیفای حقوق بیت‌المال مضایقه نکرد و هر امکان و راهکاری را با جدیت و بدون فوت وقت پیگیری کرد.

« کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها