کد خبر: 223331
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۰۷:۳۲:۰۰
| |

در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت

وزرا سکوت کردند

صحبت از تغییر و ترمیم کابینه زیاد شنیده می‌شود، ‌فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس اغلب خواهان تغییر هستند اما دولت هیچ کنش فعالی در این زمینه نشان نمی‌دهد.

وزرا سکوت کردند
کد خبر: 223331
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ ۰۷:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه هیات دولت روز چهارشنبه بیش از روزهای دیگر به طول انجامید. پس از اتمام نشست هفتگی کابینه سید محمود علوی، وزیر اطلاعات و علی اکبر صالحی، ‌رییس سازمان انرژی اتمی همراه هم وارد حیاط پاستور شدند. هیچ کدام اما تمایلی به صحبت با خبرنگاران نشان ندادند. علوی برای خبرنگاران که او را خطاب قرار می‌دادند دستی تکان داد و سفر به شهرستان را بهانه کرد و صالحی هم رغبتی به پاسخ دادن نداشت.

وزرایی که به جای در پشتی از جلوی خبرنگاران گذشتند تا پاستور را به مقصد وزارتخانه یا جلسه و سفر ترک کنند کم بودند. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بی‌توجه از جلوی جایگاه خبرنگاران گذشت. مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی همراه با سید محمد بطحایی، ‌وزیر آموزش و پرورش وارد حیاط شدند. کرباسیان مثل باقی وزرا تمایلی نداشت که به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد گرچه بطحایی در واکنش به درخواست مصاحبه کرباسیان را نشان می‌داد و با مزاح می‌گفت با وضعیت ارز و سکه و بازار سوالات را باید از کرباسیان بپرسید اما در نهایت وزیر اقتصاد به سمت در خروجی رفت و بطحایی هم به چند سوال پاسخ داد.

علی اصغر مونسان، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی که دیروز مجلس تصویب کرد تا سازمان تحت امرش به وزارتخانه تبدیل شود و عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست هم که اغلب در مورد فعالان محیط زیست‌ بازداشت شده مورد سوال قرار می‌گیرد از جلوی خبرنگاران عبور کردند.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری و شهیندخت مولاوردی، دستیار امور حقوق شهروندی رییس‌جمهوری جلسه را بهانه کردند و برخلاف هر هفته به هیچ سوالی پاسخ ندادند.

همه منتظر محمدباقر نوبخت بودند که از او در مورد ادامه فعالیتش در ساختمان کوثر نهاد ریاست‌جمهوری و در قامت سخنگو بپرسند. نوبخت هم به جای در پشتی از جلوی جایگاه خبرنگاران گذشت اما او هم ترجیح داد این چهارشنبه به هیچ سوالی پاسخ ندهد. نوبخت سه‌شنبه شب گذشته در توییتر نوشته بود: از رییس‌جمهوری درخواست نمودم به دلیل شرایط جدید اجازه دهند همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه نمایم و مسوولیت سخنگویی دولت را عزیز دیگری برعهده بگیرند که خوشبختانه مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفت. با این حال دیروز نه تنها به سوالات خبرنگاران در مورد استعفا از سخنگویی توضیحی نداد بلکه همانطور که به سرعت به سمت در خروجی می‌رفت در پاسخ به اینکه سه‌شنبه هفته آینده در جلسه سخنگوی دولت باید منتظر او باشند یا خیر؛ پاسخ مثبت داد و تایید کرد که در جلسه هفتگی سخنگو دست‌کم هفته بعد شرکت خواهد داشت.

همچنین دیروز خبری از حضور اسحاق جهانگیری و محمود واعظی هم نبود. گویا جلسه اقتصادی دولت باعث شده‌بود که آنها هم در حیاط دولت حضور پیدا نکنند. تنها وزرایی که روز گذشته به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند، منصور غلامی، وزیر علوم، ‌محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و حسینعلی امیری، معاون پارلمانی روحانی بود که احتمالا این روزها به واسطه اعلام وصول سوال از رییس‌جمهوری کار سخت رایزنی با نماینده‌ها را آغاز می‌کند.

صحبت از تغییر و ترمیم کابینه زیاد شنیده می‌شود، ‌فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس اغلب خواهان تغییر هستند اما دولت هیچ کنش فعالی در این زمینه نشان نمی‌دهد. علاوه بر زمزمه‌هایی که مبنی بر تغییر تیم اقتصادی شنیده می‌شد، منصور غلامی، ‌وزیر علوم هم از جمله وزرایی است که در معرض تغییر قرار دارد. او در این مورد گفت: ‌چنین چیزی هنوز با من مطرح نشده است. قبلا هم گفته‌ام یک روز وارد هیات دولت می‌شویم و یک روز هم به یک شکلی باید برویم. این رفتن ممکن است آخر دولت باشد یا هر زمان دیگری. تصمیم‌گیر در این زمینه رییس‌جمهوری است ولی هنوز در مورد این موضوع با من صحبتی مطرح نشده است. غلامی البته از دیگر تحولات کابینه هم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

غلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه او هم مشمول مصوبه منع به کار‌گیری بازنشستگان می‌شود یا خیر، گفت: این قانون شامل من نمی‌شود اما در مجموع وزرا از این قانون مستثنی هستند.

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران علاوه بر سوالاتی در مورد وزارتخانه تحت امرش به پرسشی در مورد درخواست نمایندگان برای استیضاحش هم پاسخ داد.

وزیر آموزش و پرورش البته جزییاتی از تصمیم نمایندگان نمی‌دانست و تنها به این پاسخ اکتفا کرد که این موضوع را شب گذشته در رسانه‌ها دیده است و اگر سوالی در مجلس مطرح شود به آن پاسخ خواهد داد.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها