کد خبر: 222341
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۷:۴۰:۰۰
| |

رضایی با اشاره به شکایت ایران از آمریکا به دادگاه لاهه

امیدی به استقلال عمل لاهه نیست/ آیا واشنگتن قضاوت لاهه را می پذیرد؟

محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال اینکه آمریکا نسبت به این رای بی اعتنایی کرده و موضوع زور را پیش ببرد وجود دارد ولی وظیفه مسئولین ما این است که با دیپلماسی قوی این موضوع را پیگیری کنند.

امیدی به استقلال عمل لاهه نیست/ آیا واشنگتن قضاوت لاهه را می پذیرد؟
کد خبر: 222341
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شکایت ایران به دادگاه لاهه و رای این دادگاه به نفع ایران گفت:اعاده حقوق جمهوری اسلامی ایران باید ازمراجع بین المللی پیگیری شود تا درسوابق آنها ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان های بین المللی زیر سلطه و نفوذ آمریکا هستند افزود: بایدتحرک دیپلماسی و حقوقی کشورمان قوی باشد و حقوق جمهوری اسلامی ایران را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.

وی تصریح کرد:تلاش دیپلماسی باید در راستای به نتیجه رساندن موضوع باشد ولی چنانچه به نتیجه نرسد، می تواند به عنوان اسناد تاریخی ثبت شده و در آینده، که سلطه آمریکا بر این سازمان ها تمام شود، پیگیر محتوای این پرونده ها باشیم و حقوق ایران را باز پس گیریم.

نماینده خمین با بیان اینکه رای دادگاه لاهه به نفع ایران بسیار خوب بود تصریح کرد:با توجه به سلطه آمریکا بر این سازمان ها نمی توان به استقلال رای این دادگاه امیدوار بود.

وی ادامه داد:احتمال اینکه آمریکا نسبت به این رای بی اعتنایی کرده و موضوع زور را پیش ببرد وجود دارد ولی وظیفه مسئولین ما این است که با دیپلماسی قوی این موضوع را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با از بین رفتن سلطه آمریکا بر سازمان های بین المللی و شکسته شدن اقتدار پوشالی این کشور که امروزه قدرت نمایی میکند امیدواریم به زودی این سلطه تمام شود تا آیندگان بتوانند بهترازحقوق ایران را پیگیری کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها