کد خبر: 221461
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

واکنش فریدون مجلسی تحلیل‌گر روابط بین‌الملل به اظهارات اخیر حسن روحانی نسبت به آمریکا در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سخنان رئیس‌جمهور دیپلماتیک نبود/ شاهد مدیریت سه‌گانه در سیاست خارجی هستیم/ ادبیات روحانی بیشتر مثل سرهنگ‌ها بود تا یک حقوقدان

یک دیپلمات سابق گفت: آقای روحانی با اینکه ادعا دارند که حقوقدان هستند اما ادبیات‌شان سرهنگی بود. ایشان با سخنانی مخالف این رویکرد رای مردم را گرفتند اما اکنون تغییر ادبیات داده‌اند.

سخنان رئیس‌جمهور دیپلماتیک نبود/ شاهد مدیریت سه‌گانه در سیاست خارجی هستیم/ ادبیات روحانی بیشتر  مثل سرهنگ‌ها بود تا یک حقوقدان
کد خبر: 221461
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از صحبت‌های حسن روحانی در جمع روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، واکنش‌های مثبت و منفی زیادی در فضای سیاسی داخلی کشور در رابطه با ادبیات رئیس جمهور نسبت به رئیس‌جمهور آمریکا، مطرح شد. در این باره فریدون مجلسی، تحلیل‌گر روابط بین‌الملل و سیاست خارجی، معتقد است اظهارات روحانی سیاسی و دیپلماتیک نبوده است.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه این سخنان معمولاً در صحنه‌های خیابانی یا بین ورزشکاران باستانی‌کار معمولاً ایراد می‌شود، گفت: ما در عرصه بین‌المللی کشوری دارای امکانات و توانمندی‌های مشخص هستیم. مدعی هستیم ملت‌ها با ما دوست هستند اما هیچ دولتی با ما دوست نیست. اما این دولت‌ها هستند که ارتش، نظام، قدرت، اقتصاد و اسلحه دارند و ما می‌خواهیم به جنگ دولت آمریکا برویم. من احساس می‌کنم صحبت‌های آقای روحانی انگار در شرایط جنگی است و دیپلماتیک نیست.

این تحلیل‌گر سیاست خارجی ادامه داد: آقای روحانی فقط یک اشاره مثبت به موضوع تنگه هرمز داشتند که تاکید کردند نگفتم که ما تنگه هرمز را می‌بندیم اما با جمله دوم که «تنگه‌ها بسیار است» این تلقی را ایجاد کردند که منظور روحانی باب‌المندب هم هست.

این دیلپمات سابق درباره ادبیات و لحن سخنان رئیس جمهور گفت: آقای روحانی با اینکه ادعا دارند که حقوقدان هستند اما ادبیات‌شان سرهنگی بود. ایشان با سخنانی مخالف این رویکرد رای مردم را گرفتند اما اکنون تغییر ادبیات داده‌اند.

مجلسی در پایان گفت: آقای روحانی ترجیح دادند به جای اینکه به دیگران نصیحت کنند که ادبیات خود را حقوقی کنند خودشان تغییر رویه داد‌ه‌اند. شاید علت آن تضعیف شدن روحانی در بلوک قدرت باشد. مسئله دیگر این است که اکنون ریاست جمهوری تبدیل به یک هیئت عامل سه نفره متشکل از سران قوا شده و ما شاهد مدیریت سه‌گانه در زمینه سیاست خارجی هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها