کد خبر: 221194
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۶:۱۰:۰۰
| |

فیاض زاهد:

این شانس جمهوری اسلامی است که دشمن نادان دارد

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در میتینگ تبلیغاتی اپوزیسیون های منافق ایران و واکنش های پس از آن نشان می دهد که دشمنی آمریکا با مردم ایران در برهه کنونی هم در استراتژی و هم در تاکتیک دچار اشتباه محاسباتی فاحش است.

این شانس جمهوری اسلامی است که دشمن نادان دارد
کد خبر: 221194
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنرانی خارج از قواعد یکشنبه شب «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، اتهام زنی علیه نظام جمهوری اسلامی و دلسوزی های ساختگی او برای مردم ایران واکنش های بسیاری در داخل و خارج ایران برانگیخت.


واکنش هایی که با توجه به ابعاد گسترده تبلیغاتی به نظر می‌رسد چندان در راستای تحقق اهداف مورد نظر سخنران، مهمانان و میزبانان آن توفیق نداشته است. بسیاری از ایرانیان داخل و حتی بخشی از خارج نشینان همزمان با پایان سخنرانی پمپئو، هرگونه دخالت خارجی در مشکلات داخلی ایران را محکوم کردند. مجموع واکنش های فضای مجازی نشان می دهد که برخلاف تلاش آمریکا و شماری از مخالفان خارج نشین و حامی کاخ سفید، ایرانیان دلسوزی‌های پر طمع پمپئو را به نفع ایران نمی دانند و مخالفت با هرگونه دخالت در امور کشور نقطه مشترک بسیاری از واکنش‌های چند ساعت گذشته بوده است.

اظهارات پمپئودر حالی است که دولت و رئیس جمهور کنونی آمریکا، مردم ایران را به اتهام حمایت از تروریسم از سفر به خاک آمریکا منع کرده اند و رییس جمهور و دیگر مقامات این کشور بارها دراظهاراتی توهین آمیز ملت ایران را یاغی و وحشی خوانده اند. آنان درحالی برای ثروت مردم ایران ابراز نگرانی و دلسوزی می کنند، که به گفته رئیس جمهور آمریکا ظرف 15 سال گذشته 7 تریلیون دلار از ثروت ملت آمریکا را در راه جنگ های بی حاصل و کشتار مردم بیگناه عراق و افغانستان و سوریه و...هزینه کرده اند.


در همین زمینه با «حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و «فیاض زاهد» فعال سیاسی و استاد دانشگاه به گفتگو پرداخته‌ایم. این اظهارات مداخله جویانه و خارج از عرف بین المللی از یک سو ایران را به تحریم تهدید می کند و از سوی دیگر برای مشکلات مردم ایران دل می سوزاند.

مشکلات ایران داخلی است


فیاض زاهد فعال سیاسی درباره اظهارات شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا به ایرنا گفت: در وجود برخی نارضایتی ها در کشور شکی وجود ندارد این نارضایتی ها هم از دولت و هم از دیگر بخش ها و نهاهای نظام است. اما در تاریخ ایران بسیار موارد نادری وجود دارد که مردمان کشورمان برای حل مشکلات کشور از بیگانگان و نیروی خارجی استمداد بطلبند. ملت با فراز و نشیب تاریخی و فرهنگ و تمدنی بالنده نیازی به دولت خارجی ندارد. بهتر بود که رییس جمهوری آمریکا به وزیر امورخارجه خود که فاقد فرزانگی و پرستیژ سیاسی است و حتی میان خود آمریکایی ها و نخبگان این کشور به بددهنی معروف است، توصیه می کرد که تاریخ این سرزمین را مطالعه کند و با گروه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) که دست خود را به خون مردم ایران آلوده کرده اند به مذاکره نپردازد.

این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: این گروه در خیانت به کشور در زمان جنگ که با هیچ معیار و میزانی قابل قبول نیست، به مردم خیانت کردند و این هم پیمان شدن با دشمن از سوی مردم ایران نابخشودنی است، به گونه ای که حتی سلطنت طلبان نیز که مخالف جمهوری اسلامی هستند؛ از این گروه اعلام انزجار می کنند. ابزار دست قرار دادن چنین گروهی با این سابقه نشان از اوج نافهمی سیاسی دولت ترامپ و وزیر امور خارجه او دارد.

به نظر من بزرگترین خدمتی که آمریکا ناخواسته به جامعه ایران کرده همین هم پیمانی با منافقین است. در این شرایط طبیعی است که روشنفکران، آزادی خواهان و سیاستمداران آزاده ایرانی که حتی با وجود مخالفت با جمهوری اسلامی به ایران وفادار هستند، اذعان می کنند که مشکلات ایران، یک مسئله داخلی و خانوادگی است. اگر مشکلی وجود دارد در داخل کشور تلاش خواهیم کرد آن را حل کنیم.

زاهد درباره نوع رفتار آمریکا با ایران پس از روی کار آمدن ترامپ گفت: نمی توان از یک سو ملت بزرگ ایران را تروریست نامید، با دولت منتخب ایران به زبان زور و تهدید سخن بگوید، روش های رادیکال که شکست آن ها از پیش معلوم است و به ضرر دموکراسی خواهی ایرانیان تمام خواهد شد، اتخاذ کرد و از سوی دیگر از مذاکره حرف زد. این شانس جمهوری اسلامی است که دشمنان احمقی چون پمپئو و ترامپ دارد.

آمریکا هم در استراتژی و هم در تاکتیک دچار اشتباه است.


حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی پاسخ زیاده خواهی های آمریکا را رییس جمهوری قبلا داده اند اما مسئولان آمریکایی متاسفانه در شناخت مردم و هویت این کشور، هم در استراتژی و اطلاعات و هم در تحلیل ها و محاسبات دچار اشتباهات بزرگی هستند. مواضع وزیر امورخارجه آمریکا و خود آقای ترامپ، چه با این تصور که فشارها بر مردم محبوبیت آمریکایی ها را افزایش می دهد، چه با تصور ایجاد اختلاف بین مردم و نظام صورت گیرد و چه اینکه مردم فشارهای آمریکا را به حساب کس دیگری بگذارند، همه اشتباهات مبنایی است که بر پایه تحلیل ها و اطلاعات غلط ارائه شده از سوی همین منافقان انجام می شود. و ما همچنان باید شاهد در چاه افتادن های متعدد سران آمریکا درباره ایران باشیم. همان گونه که تاکنون از مردم ایران شکست خورده اند. آمریکا طی چهل سال نتوانست مانع پیشرفت ایران شود و این نوع نقشه های فاقد مبانی واقعی در آینده نزدیک شکست خواهند خورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها