کد خبر: 221092
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۲:۲۳:۰۰
| |

امیر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده کل ارتش

ترس از اقتدار ایران جرات تعرض به مرزهای کشور را به دشمنان نمی‌دهد

امیر حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تهدیدهای خارجی گفت: دشمنان به دلیل ترس از اقتدار جمهوری اسلامی جرات تعرض به مرزها و حاکمیت کشور را نکرده اند.

ترس از اقتدار ایران جرات تعرض به مرزهای کشور را به دشمنان نمی‌دهد
کد خبر: 221092
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۲:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از کتاب «مجاهدت ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس» که صبح امروز دوشنبه 1 مردادماه در سالن همایش های ستاد ارتش برگزار شد، بابیان اینکه در روزهای آغازین جنگ تحمیلی به دلیل گذشت تنها نوزده ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی نظامی آماده، منسجم، آموزش دیده و تجهیزات قوی و کارآمد در اختیار نداشتیم، اظهار کرد: رهبری امام خمینی، پشتیبانی ملت انقلابی و غیرت و شرف نیروهای نظامی و وحدت ملت رویای تسخیر چند روزه کشور توسط صدام و پشتیبانانش را به آرزوی دست نیافتنی برای آن ها تبدیل کرد و بر باد داد.

وی با اشاره به کارشکنی های دولت بنی صدر در حوزه نظامی دفاعی کشور در روزهای آغازین جنگ تحمیلی تصریح کرد: تفرقه بین نیروی انسانی متخصص نظامی در شهرهای متخصص، به کارگیری نیروهای غیرتخصصی در استفاده از تجهیزات دفاعی و کاهش مدت سربازی به یک سال در آن مقطع زمانی حساس از جمله اقدامات ضد انقلابی دولت وقت بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنده از روزهای ابتدایی انقلاب مجاهدت های ارتش را دیده ام گفت: اجرای عملیات کمان در یکم مهرماه سال 59، و عملیات مروارید در هفتم آذرماه همان سال، و رشادت و مجاهدت در حماسه خرمشهر، سوسنگرد، آبادان و اهواز نمونه هایی از حضور ارتشیان غیور کشور در دوران جنگ تحمیلی بود.

وی تاکید کرد: تاریخ نشان می دهد که تنها دورانی که قسمتی از خاک ایران به بیگانه ها واگذار نشد، دوران دفاع مقدس بوده که با تلاش ها و رشادت های رزمندگان اسلام ذره ای از خاک میهن اسلامی در اشغال بیگانگان نماند. تحت فرماندهی معظم کل قوا، تجربیات ارزشمند در حوزه نظامی و پشتیبانی ملت غیور و با اقتدار کامل پوزه هر کشوری که به مرزهایمان نزدیک شده و یا هجوم آورده را به خاک خواهیم مالید.

سیاری با اشاره به دلایل حمله نکردن دشمنان به مرزهای کشور ادامه داد: دشمنان به دلیل ترس از اقتدار جمهوری اسلامی تابحال جرات تعرض به مرزها وحاکمیت کشور را نکرده اند، همچنانکه شاهد بوده ایم به کشورهای همسایه و منطقه حمله کرده و متعرض می شوند.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان با اشاره به هزینه های گزاف کشورهای عربی منطقه در واردات تجهیزات نظامی و حتی نیروی انسانی از کشورهای غربی خاطرنشان کرد: باید با اتکا به توان و دانش ملی و بومی خود برای کشور اقتدار آفرینی کرد و با ریختن پول های چند صد میلیارد دلاری به جیب خارجی ها اقتدار و عزت به دست نمی آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها