کد خبر: 220306
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

محمدرضا عارف:

جهت گیری کلی فراکسیون امید حمایت از 4 لایحه FATF است

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سرانجام لوایح 4 گانه گفت: جهت گیری کلی فراکسیون امید حمایت از 4 لایحه FATF است.

جهت گیری کلی فراکسیون امید حمایت از 4 لایحه FATF است
کد خبر: 220306
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف در پاسخ به این سوال که آیا لایحه FATF و پالرمو، رد شده است، افزود: لوایح چهارگانه در نهادهای مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.


به گفته وی، نگاه ما به معاهدات بین المللی این است که 'حق تحفظ' برای خود قائل شویم.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: براساس حق تحفظ اگر جایی خلاف شرع یا قانون اساسی انجام شود، می توان آن را نپذیرفت.


عارف اظهار داشت: اگر این 4 لایحه به تصویب برسد مساله FATF نیز خود به خود برقرار می شود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد: با روند کنونی و موضع نهادهای ذیربط و نیز بررسی های کارشناسی، این لوایح رای بیاورد.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین درباره دستاوردهای سفر این کمیسیون به چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این سفر 12 نفر از اعضای کمیسیون و مجمع نمایندگان استان مشکلات و کمبودهای بخش آموزش و تحقیقات را به صورت میدانی بررسی کردند.


عارف اظهار داشت: با اینکه وضعیت چهارمحال و بختیاری در بخش آموزش مطلوب است اما باید یک روند کیفی سازی در این استان انجام شود.


به گفته وی، توسعه تحصیلات تکمیلی، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای که استان شاخص های بالایی در این زمینه ندارد، تدوین طرح جامع دانشگاه علوم پزشکی، تجاری سازی و کاربردی کردن پژوهش های چهارمحال و بختیاری در سفر کمیسیون آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفت و قرار شد این در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای تحقق آن نیز به تصویب برسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها