کد خبر: 220017
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۰۸:۰۱:۰۰
| |

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با توجه به فرمان اخیر رهبری خبر داد

کارخانه تولید روتور برای استفاده در سانتریفیوژ‌های پیشرفته تکمیل شد

صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با توجه به فرمان رهبر انقلاب به این سازمان برای بالابردن ظرفیت سانتریفیوژها گفت: کارخانه تولید روتور برای استفاده در سانتریفیوژ‌های پیشرفته تکمیل شده و آمادگی سریع برای رسیدن به 190 هزار سو غنی سازی به وجود آمده است.

کارخانه تولید روتور برای استفاده در سانتریفیوژ‌های پیشرفته تکمیل شد
کد خبر: 220017
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۰۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از تکمیل کارخانه تولید روتور برای استفاده در سانتریفیوژ‌های پیشرفته در چارچوب فرمان اخیر رهبر انقلاب و آمادگی سریع برای رسیدن به 190 هزار سو غنی سازی خبر داد.

صالحی گفت: این کارخانه را هنگام مذاکره ساختیم، اما راه اندازی نکردیم.

وی ظرفیت نهایی این کارخانه را تولید روزانه حدود 60 سانتریفیوژ"آی آر 6 " اعلام کرد و افزود: بر این اساس میزان ظرفیت غنی سازی آن 600 سو در روز، 18 هزار سو در ماه و 180 هزار سو در ده ماه هدفگذاری شده است.

صالحی مواد اولیه برای غنی سازی 190 هزار سو را 300 تن در سال بیان کرد و گفت: پس از برجام توانستیم 400 تن به ذخایر مواد اولیه اضافه کنیم و هم اکنون میزان ذخایر اورانیوم کشور به حدود 900 تا 950 تن رسیده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی، راه اندازی کارخانه "یو سی اف اصفهان" را از دیگر اقدامات پیرو فرمان رهبر انقلاب و دستور رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این کارخانه، ذخایر "یو اف 6 " را افزایش می‌دهیم و این مزیتی است که "طرف مقابل معنی آن را به خوبی می‌داند".

صالحی طراحی ساخت کارخانه "یو اف 4 " را اقدام دیگر سازمان انرژی اتمی برای رسیدن به 190 هزار سو غنی سازی نام برد و افزود: دو نیروگاه عظیم در بوشهر هم در حال ساخت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: همه فعالیت‌ها بر اساس تعهدات پادمانی، پروتکلی و برجام انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها