کد خبر: 219014
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۷:۱۳:۰۰
| |

مسعود گودرزی:

اگر فکر می‌کنند برگی از ظرفیت‌های داخلی مانده که رو نکرده‌ایم، این گوی و این میدان

مسعود گودرزی، نماینده اصلاح‌طلب شیراز در مجلس نوشت:ما هرچه داخل کشور داشتیم، ارایه کرده‌ایم و اگر کسانی همچنان فکر می‌کنند هنوز برگی از ظرفیت‌های داخلی مانده که رو نکرده‌ایم، این گوی و این میدان.

اگر فکر می‌کنند برگی از ظرفیت‌های داخلی مانده که رو نکرده‌ایم، این گوی و این میدان
کد خبر: 219014
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۷:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود گودرزی، نماینده اصلاح‌طلب شیراز در مجلس در یادداشتی نوشت:
در شرایطی که در توصیف وضعیت اقتصادی این روزهای کشور از تعبیر «جنگ اقتصادی» استفاده می‌شود، باید توجه داشته باشیم که در هر جنگی اگر برنامه‌ریزی عقلانی صورت نگیرد، امکان پیروزی ناچیز خواهد بود.

بنابراین لازم است با نظرداشت استراتژی طرف مقابل و متناسب به آن برنامه‌ریزی کنیم. در این میان باوجود آنکه به نظر می‌رسد عمده مشکل تیم اقتصادی دولت، فقدان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی اصولی و به تعبیر دقیق‌تر عدم انسجام در برنامه‌های تیم اقتصادی دولت است اما با این حال تغییر در نفرات نیز می‌تواند موثر باشد و لااقل این پیام را به بازار و متعاقبا بدنه جامعه مخابره کند که دولت به فکر مشکلات است و برای حل مشکلات تلاش مــی‌کند. ازطرفی جابــه‌جایی افراد خواه‌ناخواه در تغییر رویکردها و نگرش‌ها نیز موثر است؛ چرا که طبیعتا افراد جدید نگاهی نو به مسائل دارند.

در این میان به نظر می‌رسد اکثر کارشناسان بر لزوم اعمال تغییراتی در سطح مدیریت برخی بخش‌های تیم اقتصادی دولت همچون وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی بیش از سایر بخش‌ها تاکید دارند. نکته‌ای که باید ازسوی رییس‌جمهور در اعمال این تغییرات مدنظر قرار داشته باشد این است که به سمت انتخاب گزینه‌هایی برود که حداکثر مقبولیت ممکن در میان اقتصاددانان و فعالان این حوزه را داشته باشند.

رییس‌جمهور باید نظرات همه کارشناسان این حوزه را دریافت کند و بر این اساس گزینه‌ای را انتخاب کند که تا حد امکان مورد وثوق همه جریان‌ها و گروه‌ها باشد. چراکه کمترین دستاورد چنین انتخابی آن است که همراهی و همکاری بیشتری ازجانب بدنه جامعه اقتصادی کشور با این گزینه صورت می‌گیرد. حال آنکه وقتی گزینه‌ای مطرح شود که جامعه اقتصادی نظر مثبتی برای پذیرش او نداشته باشد، طبیعتا ممکن است که این همراهی و همکاری جای خود را به نوعی تقابل بدهد.

مهم‌تر از همه این مسائل، معتقدم مشکل اساسی و اصلی اقتصاد ما درگیری بیش از حد آن به مسائل سیاسی است و به این اعتبار تا زمانی که مشکلات سیاسی ما در عرصه داخلی و خارجی مرتفع نشود، نمی‌توان نسبت به حل مشکلات اقتصادی امیدوار بود. در این میان بحث تاثیر مسائل سیاست خارجی در شرایط اقتصادی فعلی کشور انکارناپذیر است و درحالی که برخی بر لزوم اتکا به داخل تاکید می‌کنند، معتقدم ما هرچه داخل کشور داشتیم، ارایه کرده‌ایم و اگر کسانی همچنان فکر می‌کنند هنوز برگی از ظرفیت‌های داخلی مانده که رو نکرده‌ایم، این گوی و این میدان.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها