کد خبر: 219012
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۷:۰۵:۰۰
| |

حسین حسینی شاهرودی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی:

مشکل با عزل و استیضاح حل نمی‌شود، مساله نصب مدیران شایسته است

حسین حسینی شاهرودی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی نوشت: درحالی که زمزمه‌هایی از استیضاح وزرا و حتی شخص رییس‌جمهور مطرح می‌شود، باید توجه داشته باشیم که اگرچه مجلس قادر به عزل مسوولان اجرایی کشور است اما امکان نصب افراد شایسته در حوزه‌های مختلف را ندارد

مشکل با عزل و استیضاح حل نمی‌شود، مساله نصب مدیران شایسته است
کد خبر: 219012
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۷:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین حسینی شاهرودی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی نوشت: معتقدم تغییر در کابینه حتما ضرورت دارد اما مشروط به آنکه پس از اعمال این تغییرات، تمام اجزای تیم اقتصادی دولت تحت فرمانِ فرماندهی جنگ اقتصادی باشند و علی‌الخصوص تیم اقتصادی دولت باید تیمی همصدا، همنوا و همگرا باشد که از درونش تک‌صدایی خارج شود، نه چندصدایی!

به این اعتبار باید انسجامی اساسی در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود؛ چراکه در غیر این‌صورت با تغییر یک، دو یا چند وزیر راه به جایی نخواهیم برد و مشکل مملکت حل نخواهد شد. ما نیازمند اصلاح در همه حوزه‌ها هستیم؛ چراکه حوزه‌ها و بخش‌های مختلف با یکدیگر در تضاد هستند و نسبت به مسائل و امور مختلف، نگاهی متفاوت با یکدیگر دارند. همچنین لازم است که از یک مدل پیروی کنیم، چراکه با پیروی از چند مدل اقتصادی نمی‌توانیم اقتصاد کشور را مدیریت کنیم. وقتی رصد می‌کنیم این چندگانگی را در حوزه‌های مختلف اعم از بازار ارز، سکه، بانک، خودرو، شفاف‌سازی، یارانه و دیگر حوزه‌ها می‌بینیم.

مدل مطلوب اقتصادی برای ما مدلی است که براساس نظرات تمامی مسوولان و کارشناسان به‌صورت یکپارچه مورد اتفاق‌نظر باشد. در واقع ابتدا همه باید در ستاد فرماندهی اقتصاد کشور حرف‌ها و نظرات‌شان را مطرح کنند، به تصمیمی واحد برسند و موافق و مخالف از آن تصمیم واحد تبعیت کرده و از آن حمایت کنند. همان شرایطی که در دوران جنگ تحمیلی نیز تجربه کردیم و در شرایط فعلی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم نیز باید از همین روش استفاده کنیم.

از دیگرسو درحالی که زمزمه‌هایی از استیضاح وزرا و حتی شخص رییس‌جمهور مطرح می‌شود، باید توجه داشته باشیم که اگرچه مجلس قادر به عزل مسوولان اجرایی کشور است اما امکان نصب افراد شایسته در حوزه‌های مختلف را ندارد. عزل کار دشواری نیست اما مشکل ما ازطریق نصب افراد شایسته حل می‌شود و این اراده در نصب مدیران شایسته و همفکر باید در دولت شکل بگیرد. بنابراین وظیفه رییس‌جمهور است که مدیرانی را منصوب کند که بتوانند در یک تیم اقتصادی و تحت یک فرماندهی واحد کار کنند. چراکه این کار از عهده مجلس برنمی‌آید.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها