کد خبر: 219010
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۶:۵۴:۰۰
| |

حسن کامران دستجردی، نماینده اصفهان در مجلس:

اگر حاکم «اشکنه‌خور» باشد، مشکل مردم را می‌فهمد

حسن کامران دستجردی، نماینده اصفهان در مجلس نوشت:اگر حاکم اشکنه‌خور باشد، مشکل مردم را می‌فهمد و تا زمانی که حکام شبیه به مردم نباشند، همین وضع نیز ادامه خواهد داشت.

اگر حاکم «اشکنه‌خور» باشد، مشکل مردم را می‌فهمد
کد خبر: 219010
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۶:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن کامران در یادداشتی نوشت: طی روزها و هفته‌های گذشته صحبت‌هایی درمورد لزوم ترمیم کابینه مطرح شده حال آنکه شخصا اعتقادی به این حرف‌ها ندارم. اقتصاد ما زمانی اصلاح می‌شود که مسوولان ما ساده بخورند و ساده زندگی کنند. امروز مردم ما از تبعیض ناراحتند. شک نکنید، اگر مسوولان را به خط کنند و بگویند این ثروت را از کجا آورده‌اید و هر آنچه اضافه دارند، پس بگیرند، اوضاع درست می‌شود. اگر حاکم اشکنه‌خور باشد، مشکل مردم را می‌فهمد و تا زمانی که حکام شبیه به مردم نباشند، همین وضع نیز ادامه خواهد داشت.

برای تحقق این شرایط نیز باید سران سه قوه پیشگام باشند. اگر سران سه قوه «خارج از شمول‌ها» را قطع کنند، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود. خارج از شمول یعنی حساب و کتاب، بی‌حساب و کتاب. فرقی هم ندارد مبلغ این خارج از شمول چقدر است. اصلا فرض کنید یک ریال باشد. تا همین یک ریال خارج از شمول وجود دارد و قطع نشده، اوضاع همین‌طور خواهد بود که هست.

در گام بعد نیز لازم است که بخشنامه کنند و ارز مقامات را قطع کنند. چه کسانی این ارز را دریافت می‌کنند؟ نماینده مجلس، وزرا، استاندار، شهردار، امیر و سردار. مردم باید یک چشمه ببینند، نه اینکه فقط حرف بزنند. حالا فرض کنید حتی وزیر را عوض کنند، چه می‌شود؟ یک نفر دیگر می‌آید که شبیه به همین وزیر فعلی علاف است.

مگر نه اینکه ما در برنامه ششم گفتیم که ثروت مقامات در سامانه ثبت شود، پس چرا چنین نمی‌شود. باید امروز تمام مقامات را به خط کنند، ثروت‌شان را بگیرند و نسلی جدید را جایگزین این افراد کنند. این آدم‌ها همین هستند و درست نمی‌شوند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که صحبت‌هایی که در مورد استیضاح وزرا و به‌خصوص استیضاح رییس‌جمهور می‌شود، انحرافی و برای خالی نبودن عریضه است. مجلس ما مردِ این‌کارها نیست. این مجلس همان مجلسی است که سوالش از یک وزیر را پس می‌گیرد. استیضاح وزیر که هیچ، سوال از وزیر را پس می‌گیرد. بعد بیاید رییس‌جمهور را استیضاح کند؟! هرگز چنین نخواهد شد.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها