کد خبر: 218821
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

سلیمی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد:

وضعیت مدارس خارج از کشور بررسی می‌شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون متبوعش برای رسیدگی به وضعیت مدارس خارج از کشور خبر داد.

وضعیت مدارس خارج از کشور بررسی می‌شود
کد خبر: 218821
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی با اشاره به اعتراض معلمان نسبت به برگزاری آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور، عنوان کرد: متأسفانه در این زمینه معترضان چندین گروه هستند که معلمان اعزام شده نیز بخشی از آن هستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از معلمان اعزامی به خارج از کشور دریافتی ندارند و این مسئله معلمان را در خارج از کشور در تنگنا قرار داده است، اظهار کرد: در جریان بازدید برخی از اعضای کمیسیون از مدارس خارج از کشور کاملا این نارضایتی توسط معلمان خارج از کشور مشهود بود؛ هرچند حقوق این معلمان دلاری پرداخت می‌شد ولی آن‌ها از پرداخت با تأخیر چندماهه حقوق خود گلایه شدید داشتند؛ ضمن اینکه هزینه‌ها نیز در کشور مقصد دلاری است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مسئولان آموزش و پرورش نیز رضایتی از عملکرد مدارس خارج از کشور ندارند و معتقدند با توجه به هزینه‌های بالای این مدارس، خروجی آن طوری نیست که آموزش و پرورش نسبت به آن دلگرم شود.

سلیمی از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات به منظور تهیه گزارشی در خصوص مدارس خارج از کشور خبر داد و گفت: کمیسیون آموزش در این رابطه قصد دارد از شأن نظارتی خود استفاده کند تا مدارس خارج از کشور از این حالت رخوت خارج شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: متأسفانه در بازدید نمایندگان از برخی مدارس ایرانی خارج از کشور مشاهده شد که بعضا سفارتخانه‌ها هزینه‌‎های مدارس را تأمین می‌کنند که این مسئله خجالت آور است و نباید اجاره مدرسه، پول آب و برق و حقوق معلم بر عهده سفارتخانه باشد لذا کمیسیون به همین جهت در حال تدوین گزارشی است تا مدارسی با این وضعیت به کار خود ادامه ندهند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها