کد خبر: 216634
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۱:۳۲:۰۰
| |

کولیوند:

هفته آینده طرح اصلاح قانون شوراها در مجمع تشخیص نهایی می‌شود

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس، گفت: هفته آینده طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر در مجمع تشخیص مصلحت نهایی می‌شود.

هفته آینده طرح اصلاح قانون شوراها در مجمع تشخیص نهایی می‌شود
کد خبر: 216634
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد کولیوند در خصوص آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا، گفت: کمیسیون سیاسی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفته جاری جلسه گذاشته و به توافق رسیدند. لذا هفته آینده موضوع طرح مذکور در مجمع مطرح و نهایی می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نظر مجمع به مصوبه مجلس شورای اسلامی نزدیک است، در واقع نوعی بازگشت به قانون مصوب سال 1375 است، بنابراین اقلیت‌های مذهبی می‌توانند در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کنند.

وی افزود: در صورت نهایی و تصویب نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام «سپنتا نیکنام» هم به شورای شهر یزد باز می‌گردد. زیرا در ماده چهار طرح مذکور تاکید شده این قانون عطف به ماسبق است و از ابتدای شورای شهر پنجم قابل اجرا است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر حضور اقلیت‌های مذهبی در مجلس به تصویب رسید، اما به دلیل مخالفت شورا یانگهبان و اصرار مجلس بر مصوبه خود، طبق قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها