کد خبر: 195313
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به اعتماد:

تحت فشار قرار دادن مردم ایران با هدف گرفتن امتیاز انجام می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به اعتماد گفت:جنگ روانی و تحت فشار قرار دادن مردم ایران با هدف گرفتن امتیاز انجام می‌شود. سورپرایز تیرماه دروغ تیرماه بود .از خروج شرکت هایی سخن می گویند که اصلا در ایران نبودند.

تحت فشار قرار دادن مردم ایران با هدف گرفتن امتیاز انجام می‌شود
کد خبر: 195313
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام قاسمی در نشست خبری امروز خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره موضوع شکایت ایران از آمریکا نزد دادگاه بین‌المللی لاهه، گفت: به خاطر توقیف غیرقانونی دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی توسط دولت آمریکا، شکایتی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه مطرح شده که تصور می‌کنم حدود 8 تا 12 ماه اکتبر این دادگاه برای استماع تشکیل جلسه دهد و بعد از استماع دادگاه باید ببینیم روند این شکایت به کجا منتهی می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: این مساله موضوعی است که به صورت جدی توسط ایران و برای احقاق حقوق خودش دنبال می‌شود لذا ما منتظر این نشست در ماه اکتبر هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به وضعیت یمن، اظهار کرد: جامعه جهانی شرایط دشوار مردم یمن را باید درک کند، مجامع بین‌المللی و سازمان‌ ملل باید در جهت توقف تجاوز به مردم مظلوم یمن تلاش کافی را داشته باشند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص سعی کرده در تماس با سایر دول و کشورهای منطقه، کشورهای اروپایی و مجامع بین‌المللی صدای مظلومیت و قربانیان تجاوز عربستان به این کشور مظلوم را منتقل کند و به دنبال راهکاری است که این تجاوز توقف پیدا کند و کمک‌های انسان دوستانه به مردم این کشور صورت بپذیرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ساعتی قبل در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی به سوال های آنها پاسخ داد. خبرنگار اعتماد در این نشست از او سوال کرد: حجم عملیات روانی علیه سیاست خارجی کشور به شدت افزایش پیدا کرده است. از انتساب سخنان نادرست ولی تنش زا به مقامات آمریکایی مانند سورپرایز تیر ماه که به جان بولتون نسبت داده شد تا خبرسازی درباره اخراج فرزندان مسئولان ایران از آمریکا و یا اظهارات و شایعات درباره خروج مستمر شرکت ها از ایران مانند شایعه نادرست دیروز در مورد خروج سوئیفت از ایران. روز گذشته نیز وزیر خارجه اعلام کرد که رویترز حداقل روزی 50 خبر غلط در مورد ایران منتشر می کند. وزارت امور خارجه چه تمهیداتی برای مقابله با این وضع اندیشیده است؟ آیا ستاد مقابله با این جنگ روانی در واخ تشکیل شده است؟


بهرام قاسمی در پاسخ به اعتماد گفت: معاندین و کسانی که رفتار خصمانه با دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دارند، از جمله رژیم اشغال‌گر قدس و معدود کشورهایی به ویژه برخی از کشورهای منطقه، مدتی است که با انگیزه‌های مختلف با ایجاد یک فضای روانی، به تعبیری جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق دستگاه‌های دروغ‌پراکنی به بیان مطالبی می‌پردازند که در افکار عمومی مردم ایران تردید ایجاد کنند و شک و گمان‌هایی را برانگیزند.»

رقم و تعداد افراد در خبر فرزندان مسئولان در آمریکا صحیح نبود
قاسمی در ادامه گفت: «آنچه که برخی رسانه‌ها از آن با عنوان سورپرایز تیرماه یاد کردند که به اعتقاد من در واقع دروغ تیرماه بود یا مساله مربوط به فرزندان مقامات ایرانی و عدد و رقم‌هایی که در مورد تعداد آنها گفته‌شد، چه در مورد رقم سرمایه‌های آنها، مشخصا دروغ ساخته و پرداخته‌شده‌ای است که با واقعیت قطعا سازگار نیست.»

از خروج شرکت هایی سخن می گویند که اصلا در ایران نبودند
سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: «مسائل دیگری به صورت مرتب مطرح می‌شود، توییت‌هایی که آقای پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا منتشر کرده، سخنانی که از مقر رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود. همه بخشی از این اقدامات هستند.»


قاسمی با اشار به سخنرانی دیروز وزیر خارجه گفت: «من فکر می‌کنم آقای ظریف دیروز به درستی اشاره کردند که ما شاهد خبرسازی‌های بسیاری در هفته‌های اخیر و ماه‌های اخیر بودیم و هستیم. ما این خبرها را رصد می‌کنیم و گزارش‌ها را مشاهده می‌کنیم. تعداد خبرهایی که از سوی برخی آژانس‌های خبری و خبرگزاری‌ها به دروغ مطرح می‌شود و صحبت از خروج شرکت‌ها و موسسات اروپایی می‌شود که وقتی بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌شود که بسیاری از این اخبار کذب است و برخی از موسساتی که خبرهایی در مورد خروج آنها منتشر شده‌است، گاهی اصلا در ایران حضور نداشته و گاهی شرکت‌های بزرگی هستند که همچنان در ایران فعال هستند. این رویه یک جنگ روانی جهت ایجاد فشار روانی بر مردم است که اهداف خاصی را دنبال می‌کند و برای ما کاملا مشهود و شناخته‌شده‌است.»

در حال رصد حاشیه سازی ها هستیم
وی درباره راهکار مقابله با این هجمه تبلیغاتی گفت: «فکر می‌کنم مقابله با این رویه دشوار نیست. آن چیزی که ما بر آن تکیه داریم، افکار عمومی ملت ایران است که با توجه به تجربیات قبلی و آزموده‌های پیشین به راحتی و به سادگی در دام این حربه نخواهد افتاد. بعضی وقت‌ها این اتهام‌ها و دروغ‌ها به شکلی ناشیانه است که یک طفل بی‌تجربه هم می‌تواند دروغ بودن آنها را تشخیص بدهد. ما در وزارت خارجه به این موضوع کاملا توجه داریم و در حال رصد اخبار و حاشیه‌سازی‌ها هستیم.»

آزموده را آزمودن خطاست
قاسمی افزود: «مشخص است که طرفی در جهان وجود دارد که علاقمند است از ایران امتیازهایی بگیرد و برای اهدافی که مد نظرش دارد، جمهوری اسلامی ایران و شهروندان ایرانی را تحت فشار روانی، اقتصادی، سیاسی و تحریم قرار دهد.»
سخنگوی وزارت خارجه در پایان تاکید کرد: «همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، آحاد ملت و همه دستگاه‌های حاکمیتی باید بتوانند در برابر این تلاش‌های مذبوحانه و بی‌حاصل کانون‌هایی که در این مسیر علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران اقدام می‌کنند، مقابله کنند و با جدیت بیشتری برای تنویر افکار عمومی تلاش کنند. به اعتقاد من ما باید بتوانیم به هنگام پاسخگوی سوالات و ابهاماتی باشیم که ممکن است در افکار عمومی شکل بگیرد و اجازه ندهیم نابخردانی که کیان ایران عزیز را هدف قرار داده‌اند بتوانند به اهداف نامقدس خودشان نزدیک شوند، من اطمینان دارم که مردم ایران اجازه نمی‌دهند که این افراد در نزدیک شدن به اهداف شوم خودشان موفق شوند و آنها باید متوجه باشند

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها